Trwa ładowanie...
d11hzwy
d11hzwy

Agora patrzy optymistycznie na perspektywy, wyróżnia segment kinowy

Warszawa, 11.05.2015 (ISBnews) - Po dobrych wynikach za I kwartał Agora patrzy optymistycznie na perspektywy, a szczególnie pozytywnie może nadal wyróżniać się segment filmowo - kinowy, wynika z wypowiedzi prezesa Bartosza Hojki.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d11hzwy

"Cieszymy się z dynamiki przychodów w większości segmentów operacyjnych i linii przychodowych. Mamy poczucie optymizmu w perspektywie 2015 roku i również kolejnych lat. Zespół sobie radzi, udaje nam się przełamywać negatywne trendy rynkowe i kontynuować transformację portfela firmy ku najbardziej perspektywicznym segmentom" - powiedział Hojka podczas konferencji.

Segment "film i książka" prezes Agory określił jako "gwiazdę kwartału" z dynamicznym wzrostem przychodów i wyników operacyjnych, wyraźnym zwiększeniem udziału sieci Helios w mocnym rynku frekwencyjnym w kinach, sprzedaży barowej i rosnącej działalności filmowej.

Prezes Agory ocenia, że bieżący rok powinien być dobry dla branży kinowej i w efekcie sieci Helios. Agora wiąże nadzieje z atrakcyjnym repertuarem filmowym, który zapowiadany jest na II półrocze oraz własną działalnością koprodukcyjną i dystrybucyjną. Ponadto grupa zapowiada trzy nowe otwarcia kin do końca roku - we Wrocławiu, Białymstoku i Łodzi

d11hzwy

Z kolei segment prasowy zanotował w I kw. spadek przychodów o 1,3%, ale jego skala była niższa niż rynkowa. Mimo to grupa zanotowała wzrost sprzedaży wydawnictw dzięki wpływom ze sprzedaży wydawnictw cyfrowych, dodatkowym wpływom ze sprzedaży oferty dwucenowej Wyborczej przy zahamowaniu dynamiki spadków sprzedaży egzemplarzowej Gazety. Osłabienie zysków w tym segmencie grupa tłumaczy m.in. kosztami rozwoju projektów cyfryzacyjnych i większą aktywnością promocyjną.

W segmencie "internet" wzrostowi przychodów towarzyszył wzrost kosztów związanych z działalnością pośrednictwa reklamowego i inwestycjami w sprzedaż. ?Podtrzymujemy nasz cel poprawy rentowności segmentu internet" - wskazał prezes Agory.

W segmencie reklamy zewnętrznej grupa wchodzi w najbardziej intensywny okres wymiany wiat przystankowych w stolicy. Do końca I kwartału powstało 200 wiat, a w sumie będzie 1580. Segment ?radio i druk" zanotował wyraźny wzrost przychodów i wyszedł na dodatni wynik operacyjny.

Hojka podtrzymał, że w segmencie telewizyjnym Agora chce zwiększać pozycję rynkową, ale ?ostrożnie i rentownie".

Zarząd Agory podał również, że subskrypcje cyfrowe rosną i podtrzymuje plan osiągnięcia poziomu 75 tys. na koniec 2016. Obecnie trwa proces uruchamiania własnej platformy technologicznej, gdzie zostaną zmigrowani dotychczasowi użytkownicy z systemu Piano. Według słów przedstawicieli zarządu Agory, nowa struktura przyczyni się do oferowania dopasowanych rozwiązań kontentowych i sprzedażowych.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

(ISBnews)

d11hzwy

Podziel się opinią

Share

d11hzwy

d11hzwy