Trwa ładowanie...
holderName
holderName

Agora podtrzymała szacunki dot. wzrostu wydatków na reklamę o 1-3% w 2014 r.

Warszawa, 07.11.2014 (ISBnews) - Agora zauważa systematyczną poprawę na rynku reklamy w Polsce i podtrzymuje swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w 2014 r. Ich wartość może wzrosnąć w przedziale od 1 do 3%, podała spółka.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
holderName

"Rynek reklamy w Polsce odnotowuje w 2014 r. systematyczną poprawę. W każdym z kwartałów br. reklamodawcy wydali więcej na promowanie swoich produktów i usług niż w analogicznych okresach 2013 r. (odpowiednio: o 1,0%, 2,5% i prawie 4,5%). Spółka podtrzymuje swoje szacunki wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w 2014 r. Ich wartość może wzrosnąć w przedziale od 1 do 3%" - czytamy w raporcie kwartalnym.

Agora spodziewa się wzrostu wydatków na reklamę TV o 3-6%, w internecie - o 5-8%, w radiu - o 4-7%, zaś w kinach - o 0-3%. Szacunki dla segmentu reklamy zewnętrznej zawierają się w zakresie od 1% spadku do 2% wzrostu. Spadki oczekiwane są w przypadku czasopism - o 9-13% oraz dzienników - o 20-24%, podano w raporcie.

"Spółka, obserwując dotychczasową dynamikę zmian w wydatkach na reklamę, zwraca uwagę, iż mogą jednak nastąpić odchylenia od szacowanych przez nią zmian wartości wydatków reklamowych w wybranych segmentach rynku, w szczególności w dziennikach i w kinach. Biorąc pod uwagę dotychczasowe trendy oraz cykliczność rynku reklamy, dynamika spadku wydatków na reklamę w dziennikach może być niższa niż pierwotnie prognozowany przez spółkę spadek na poziomie (20)-(24)%. W przypadku wydatków na reklamę w kinach w całym 2014 r. mogą one być nieznacznie niższe niż w 2013 r." - zastrzegła też Agora.

holderName

Spółka oczekuje, że w IV kw. 2014 r. negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w formie drukowanej utrzymają się. "Spółka wierzy, iż wprowadzona na początku 2014 r. podwyżka ceny egzemplarzowej 'Gazety Wyborczej' wpłynie pozytywnie na przychody ze sprzedaży dziennika" - zaznaczono w materiale.

Przychody reklamowe "Gazety Wyborczej" zmniejszyły się w III kw. br. o 21,2% r/r.

Lepszej sytuacji Agora spodziewa się na rynku kinowym (w grupie znajduje się sieć kin Helios).

"Po przeanalizowaniu dostępnych informacji szacowane jest, że liczba sprzedanych biletów w polskich kinach w 2014 r. powinna wzrosnąć w porównaniu z 2013 r. Pierwsze trzy kwartały 2014 r. przyniosły już wzrost frekwencji w Polsce o 5,8%" - czytamy w raporcie.

holderName

Frekwencja w kinach sieci Helios sięgnęła 1,8 mln widzów i zwiększyła się o 1,6%. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do wszystkich kin w Polsce zmniejszyła się o 1,1%.

W III kw. br. przychody grupy wyniosły 243,9 mln zł i wzrosły o 1,7% r/r. Grupa odnotowała wzrost wszystkich kategorii przychodów z wyjątkiem tych ze sprzedaży usług reklamowych.

"Przychody z pozostałej sprzedaży zwiększyły się o 9,5% do 25,3 mln zł, głównie dzięki wyższym wpływom ze sprzedaży barowej w kinach. Przychody ze sprzedaży wydawnictw były wyższe o 2,2% i wyniosły 32,6 mln zł. Grupa odnotowała także wzrost wpływów ze sprzedaży biletów do kin o 6,7% do kwoty 30,2 mln zł oraz ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym o 0,5% do 38,1 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży usług reklamowych były niższe zaledwie o 0,8% i wyniosły 117,7 mln zł" - czytamy w komunikacie spółki.

Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.

(ISBnews)

holderName

Podziel się opinią

Share
holderName
holderName