Agora podtrzymuje prognozę 5‑8 proc. spadku rynku reklamy w '13
15.05. Warszawa (PAP) - Agora podtrzymała prognozę 5-8 proc. spadku rynku reklamy w 2013 r. Jednocześnie spółka obniżyła szacunki dotyczące reklamy outdoor do 7-10 proc. spadku...
15.05.2013 | aktual.: 15.05.2013 08:38
15.05. Warszawa (PAP) - Agora podtrzymała prognozę 5-8 proc. spadku rynku reklamy w 2013 r. Jednocześnie spółka obniżyła szacunki dotyczące reklamy outdoor do 7-10 proc. spadku wobec 3-6 proc. spadku prognozowanego wcześniej - podała Agora w raporcie.
Agora podtrzymała również pozostałe szacunki dotyczące rynku reklamy.
Spadki w kluczowym dla spółki segmencie dzienników wyniosą 22-25 proc., z kolei spadki w segmencie czasopism sięgną 13-16 proc. Spółka jednocześnie podała, że w 2013 r. negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników i czasopism w wersji drukowanej utrzymają się.
Według szacunków spółki o 7-10 proc. spadną wydatki na reklamę w telewizji, a o 4-7 proc. w radiu.
Rok 2013 na plusie zakończy internet, który zyska 2-5 proc. oraz kino, gdzie spodziewany jest wzrost rzędu 0-3 proc. W raporcie podano również, że w opinii Agory, liczba sprzedanych biletów w polskich kinach w 2013 r. nie powinna znacząco różnić się od tej z 2012 r.(PAP)
kam/ ana/