Agora uzależnia czas osiągnięcia celu związanego z przychodami od sytuacji na rynku

13.8.Warszawa (PAP) - Agora uzależnia moment dojścia do celu strategicznego, jakim jest osiągnięcie ponad 50 proc. przychodów z działalności innej niż gazetowa, od tego co się...

13.08.2009 | aktual.: 13.08.2009 10:39

13.8.Warszawa (PAP) - Agora uzależnia moment dojścia do celu strategicznego, jakim jest osiągnięcie ponad 50 proc. przychodów z działalności innej niż gazetowa, od tego co się będzie działo na rynku reklamowym. Prezes Agory podkreśla, że od czasu ustalania strategii zmienił się kontekst rynkowy.

W lutym 2008 roku Agora informowała, że chce poszerzać źródła przychodów, tak by za trzy lata większość pochodziła z działalności nie związanej z wydawaniem gazet. Zakładała wzrost obecności w segmencie internetowym (w tym rozwój kanałów audiowizualnych, ofert mobilnych, a także serwisów ogłoszeniowych) oraz tworzenie zasobów do produkcji telewizyjnej zarówno off- jak i on-line (kanały tematyczne).

"Cały czas realizujemy te strategię, ale kontekst rynkowy się całkowicie zmienił, bo mamy recesję, której nikt nie przewidział i czas realizacji tej strategii jest w dużej mierze uzależniony od tego co się będzie działo na rynku reklamowym" - powiedział dziennikarzom podczas telekonferencji Piotr Niemczycki. Nie chciał jednak powiedzieć, czy okres ten może się wydłużyć.

Powiedział też, że Agora nie jest w stanie przewidzieć jak będzie wyglądał rynek reklamy i powtórzył, że w drugim kwartale nie było widać żadnych oznak poprawy sytuacji na tym rynku.

Według szacunków Agory w drugim kwartale 2009 roku wartość rynku reklamy spadła r/r o 17 proc. do 1,89 mld zł, a w całym pierwszym półroczu spadła o 13 proc. do 3,5 mld zł.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:PAP
mediaagoragiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)