Agora w III kw.'13 miała 9,7 mln zł straty netto wobec konsensusu 11,9 mln zł straty

Grupa Agory miała w trzecim kwartale 2013 roku 9,7 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,7 mln zł straty netto w III kw. 2012 r. Strata netto okazała się niższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 11,9 mln zł straty w trzecim kwartale.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Łukasz Szełemej

Strata operacyjna grupy Agory w III kw. 2013 roku wyniosła 11,9 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 10,1 mln zł straty. Zanotowana strata operacyjna okazała się zgodna z oczekiwaniami analityków, gdyż konsensus zakładał 12 mln zł straty EBIT.

Zysk EBITDA spółki w III kw. 2013 r. spadł do 11,3 mln zł z 13 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Analitycy oczekiwali zysku EBITDA na poziomie 12 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w III kw. 2013 roku 239,9 mln zł wobec 265 mln zł rok wcześniej i były niższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 243,4 mln zł.

Dzienniki i czasopisma

"Gazeta Wyborcza" w III kw. miała średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 207 tys. egz. (spadek o 16,5 proc.). Przychody "Gazety Wyborczej" ze sprzedaży egzemplarzy wyniosły 24,2 mln zł (spadek o 4 proc.), przychody z reklam sięgnęły 30,7 mln zł (spadek o 32,4 proc.), a szacowany udział "Gazety Wyborczej" w wydatkach na reklamę wymiarową w dziennikach wyniósł ponad 35 proc.

Przychody pionu prasa bezpłatna z reklam wyniosły 4,4 mln zł (spadek o 24,1 proc.), a wpływy Metra z ogłoszeń wymiarowych były niższe o 23 proc. Udział tytułu w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł do prawie 5,5 proc. Pion prasa bezpłatna odnotował nieznaczną stratę na poziomie EBITDA operacyjna.

Przychody segmentu czasopisma wyniosły 10,2 mln zł (spadek o 34,2 proc.), w tym sprzedaż wydawnictw wyniosła 4,8 mln zł, a przychody z reklam wyniosły 5,3 mln zł.

"Na dynamikę przychodów segmentu miały wpływ m.in. zmiany w portfelu magazynów Agory (sprzedaż Poradnika Domowego i nabycie pisma Dom&Wnętrze)" - podano w raporcie.

Udział czasopism Agory w wydatkach reklamowych w miesięcznikach sięgnął 6,8 proc. EBIT segmentu i jego EBITDA operacyjna wyniosła 0,7 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wzrosła o 1,1 pp. do 6,9 proc.

Kino i projekty specjalne

Przychody grupy Helios wyniosły w III kwartale 2013 r. 47,3 mln zł i zmniejszyły się o 14 proc., na co złożyły się niższe przychody ze sprzedaży biletów (o 22,7 proc.) oraz ze sprzedaży barowej (o 11,8 proc.).

"Spadek ten wynika z niższej frekwencji w kinach Helios, która sięgnęła 1,7 mln osób i obniżyła się o 16,8 proc. W tym czasie liczba biletów sprzedanych do kin w Polsce spadła o 19 proc." - podano w raporcie.

Wynik EBITDA i EBITDA operacyjna segmentu wyniósł 3,9 mln zł.

Przychody pionu projekty specjalne sięgnęły 5,9 mln zł. Wynik operacyjny EBIT pionu wzrósł do poziomu 0,1 mln zł (wzrost o 0,6 mln zł).

Internet, reklama zewnętrzna i radio

Przychody segmentu Internet Agory wzrosły w III kw. 2013 r. o 6,4 proc. do 26,5 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 20,7 mln zł, a przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wyniosły 4,2 mln zł. Segment poprawił swoje wyniki: EBITDA operacyjna wzrosła do 4,7 mln zł, a marża EBITDA operacyjna była wyższa o 12,5 p. p. i sięgnęła 17,7 proc.

Przychody grupy AMS reklam wyniosły 33,4 mln zł (spadek o 11,9 proc.), a szacowany udział grupy w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł ponad 30,5 proc. EBITDA operacyjna segmentu sięgnęła 2,6 mln zł.

Stacje muzyczne Grupy zwiększyły swój udział w słuchalności o 0,3 p.p. do 4 proc. Przychody segmentu radiowego z reklam sięgnęły 15,9 mln zł (spadek o 9,7 proc.), jego wynik EBIT był ujemny i wyniósł 2,9 mln zł, podobnie jak EBITDA operacyjna1, która była ujemna i wyniosła 2,3 mln zł.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Rewolucja zacznie się za dwa tygodnie. Oto co musisz wiedzieć
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Nawet 1500 zł kary. Tak może się skończyć jazda ciągnikiem po ulicy
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Ranking ciągników. Oto najpopularniejsze marki w Polsce
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Polacy donoszą na siebie coraz chętniej. Najczęściej niesłusznie
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Szukają miejsca na gigafabrykę za 600 mln euro. Na stole Polska
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny opału przed przymrozkami. Tyle kosztuje metr drewna
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Ceny papryki w połowie września. W hurcie i detalu
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Wciąż nowa funkcja mObywatela. Oto jak dodać dokument
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Upadek historycznej mleczarni. Cała załoga zwolniona
Ruszają testy polskich wojskowych dronów. Na styku Mazur i Podlasia
Ruszają testy polskich wojskowych dronów. Na styku Mazur i Podlasia
Emerytura dla rolnika. Tyle wynosi dla osób z 25‑letnim stażem
Emerytura dla rolnika. Tyle wynosi dla osób z 25‑letnim stażem
Nie dostałeś czternastki? Mamy dla ciebie harmonogram
Nie dostałeś czternastki? Mamy dla ciebie harmonogram