Alior Bank chce nawiązywać kolejne strategiczne alianse
Warszawa, 03.03.2016 (ISBnews) - Pomimo wielu negatywnych czynników, które będą wpływać w br. na kondycję polskich banków, Alior Bank nie zamierza zejść ze ścieżki wzrostu. Jednym z celów banku jest rozwój obecnych i nawiązywanie kolejnych strategicznych aliansów z wiodącymi światowymi firmami, poinformował prezes Wojciech Sobieraj.
"Po raz pierwszy w historii polskiej bankowości mamy bowiem do czynienia z jednoczesnym nagromadzeniem się tak wielu czynników wpływających bezpośrednio na kondycję banków. Są to, z jednej strony: podatek od aktywów, składka na rzecz Funduszu Restrukturyzacji Kredytów Hipotecznych i wciąż nierozwiązana kwestia kredytów denominowanych we frankach szwajcarskich, z drugiej zaś: zaostrzenie wymogów kapitałowych, nowe regulacje dotyczące sprzedaży produktów finansowych oraz rosnąca presja konkurencyjna w branży, szczególnie w zakresie produktów kredytowych" - napisał Sobieraj w liście do akcjonariuszy.
Zapewnił jednak, że Alior Bank nie zamierza zejść ze ścieżki wzrostu i dokłada wszelkich starań, aby spełnić oczekiwania swoich klientów, pracowników, inwestorów i akcjonariuszy.
W ocenie Sobieraja, ubiegły rok był trudny dla banków, które musiały działać w otoczeniu niskich stóp procentowych. Negatywnie na dochodowość branży wpłynęły również obniżenie stawek interchange i wzrost składek na rzecz Bankowego Funduszu Gwarancyjnego związany z pogarszaniem się sytuacji sektora SKOK-ów i banków spółdzielczych. Wszystko to stanowiło jednak preludium do wyzwań, jakie czekają banki w 2016 roku.
Prezes poinformował, że jednym z celów jest rozwój obecnych i nawiązywanie kolejnych strategicznych aliansów z wiodącymi światowymi firmami. W sierpniu 2015 roku bank zawarł umowę z brytyjską siecią hipermarketów Tesco dotyczącą kontynuacji współpracy na polskim rynku. Obecnie usługi finansowe pod marką Tesco Finanse są dostępne w 71 hipermarketach.
"Dotychczasowa współpraca przynosi bardzo dobre efekty - m.in. wzrost miesięcznych wolumenów sprzedaży pożyczki gotówkowej o 50% w porównaniu do 2014 r. Bank planuje wzmocnić tę współpracę rozbudowując sieć sprzedaży o kolejne lokalizacje w sklepach należących do partnera oraz stopniowo rozszerzając portfolio produktów i usług dostępnych dla klientów Tesco. Do 2019 r. planowane jest pozyskanie 350 tys. nowych klientów obsługiwanych przez Tesco Finanse" - poinformował prezes.
Sobieraj poinformował, że "z nadzieją patrzy na procesy konsolidacyjne w sektorze, które w nowych realiach powinny przybrać na sile. Alior Bank ma wszelkie atuty, aby odegrać w nich rolę wiodącą".
Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Bank zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa banku miały wartość 40 mld zł na koniec 2015 r.
(ISBnews)