Amerykanie odwracają się od Coca-Coli i Pepsi
Amerykańscy producenci napojów gazowanych mają powody do niepokoju. Mieszkańcy USA mniej piją - chodzi o mniejsze spożycie napojów Coca-Cola i Pepsi - wynika z najnowszego raportu Beverage Digest.
30.03.2016 | aktual.: 30.03.2016 17:12
W 2015 roku spożycie napojów gazowanych w USA spadło o 1,2 proc. wobec spadku o 0,9 proc. w 2014 - podaje Beverage Digest.
Spożycie Coca-Coli spadło w ub. roku o 1 proc., a Pepsi Coli było niższe o 3,2 proc.
Amerykanie odwracają się od znanych marek napojów gazowanych, co oczywiście negatywnie wpływa na wyniki zarówno PepsiCo, jak i Coca-Coli. Firmy te muszą więc poważnie zastanowić się, jak rozwiązać ten problem.
Analitycy rynku zwracają uwagę, że konsumenci wolą kupować napoje w mniejszych opakowaniach, więc może lepiej sprzedawać ich więcej w małych porcjach, w małych puszkach i butelkach niż w dużych opakowaniach.
Coca-Cola i Pepsi próbują dywersyfikować sprzedaż produkowanych przez siebie napojów, tak aby były one postrzegane przez klientów jako zdrowsze. W 2015 r. wzrosła sprzedaż wód marek Dasani, Aquafina i Poland Springs - z 6,5 proc. do 11,4 proc.