Amerykanie zaczynają kupować tańsze alkohole
W ubiegłym roku z powody recesji Amerykanie nie ograniczyli spożycia alkoholi, ale wybierali najtańsze trunki, wynika z raportu branżowego Rady Alkoholowych Napojów Destylowanych.
03.02.2010 11:12
Spożycie tanich alkoholi wzrosło w USA w 2009 roku o 5,5 proc., natomiast popyt na bardziej ekskluzywne i droższe trunki w cenie od 30 dolarów wzwyż za 750-mililitrową butelkę, spadł o 5,1 proc. Amerykanie z powodu oszczędności więcej pili w domach, a mniej w barach i restauracjach.
Wyższa sprzedaż tańszych alkoholi to dobra wiadomość dla grupy Belvedere i jej wódki Sobieski, która przy zachowaniu wysokiej jakości jest pozycjonowana w grupie tanszych wódek. Powód do zmartwienia mają polskie wódki Chopin i Belvedere, należące do najdroższych w USA.
JS