Amica nadal chce rosnąć w Polsce szybciej niż rynek, o kilkanaście proc. w 2015
Warszawa, 20.11.2014 (ISBnews) - Amica chce nadal rosnąć w Polsce szybciej niż rynek AGD, w tempie kilkunastoprocentowym w 2015 r., przy zakładanym wzroście rynku o ok. 5%, poinformował agencję ISBnews wiceprezes ds. finansowych Wojciech Kocikowski. W 2014 r. sprzedaż Amiki w Polsce wzrośnie o ok. 30% wobec spodziewanego wzrostu rynku o ok. 10%.
20.11.2014 | aktual.: 20.11.2014 13:53
"W Polsce mamy duży wzrost rynku, myślę, że 10% wzrostu pokażą dane w tym roku, ale my na tym rynku rośniemy szybciej, bo o 30%" - powiedział Kocikowski w rozmowie z ISBnews.
Kocikowski ocenił, że w przyszłym roku Polska powinna mieć większy wzrost gospodarczy, a jeśli z nim skorelowane są wydatki konsumenckie na AGD, to powinno nastąpić również 10% wzrostu rynku, ale nie jest to pewne.
"My zakładamy bazowo wzrost rynku o kilka procent. Roboczo przyjmujemy 5% wzrostu, tak też założyliśmy w budżecie. Jeśli chodzi o rynek Polski, jesteśmy więc umiarkowanymi optymistami. W przyszłym roku zakładamy wzrost szybszy niż rynek, jednak już bez utrzymania 30-procentowego wzrostu z 2014 r. Myślę, że kilkanaście procent wzrostu, co oczywiście będzie powyżej rynku, nas zadowoli, choć nie będą to wzrosty tak spektakularne jak w tym roku" - podkreślił wiceprezes.
Kocikowski poinformował również, że dla spółki kluczowe pozostaną segmenty kuchni do zabudowy, w których Amica systematycznie buduje większe wolumeny i nadal kuchnie wolnostojące, w których ma 60% udziałów rynkowych. "Ponadto lodówki, zmywarki i płyty grzejne to kategorie w których widzimy potencjał dla nas" - podsumował wiceprezes.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.656 mln zł w 2013 r.
Tomasz Chaberko
(ISBnews)