Answear.com opublikował swój pierwszy raport ESG

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) na dobre weszła do słownika liczących się na rynku spółek. Dzisiaj konsumenci i inwestorzy oczekują jednak czegoś więcej. Chcą nie tylko zrównoważonego rozwoju, ale również skutecznych działań na rzecz ochrony środowiska i ładu korporacyjnego. Answear - wiodący e-commerce oferujący modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej opublikował właśnie swój pierwszy zintegrowany raport ESG. Zapraszamy do lektury poniższego materiału, w którym przybliżamy najważniejsze założenia spółki.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Co to jest ESG?

ESG to obszary związane z ochroną środowiska naturalnego (E-Environmental), odpowiedzialnością społeczną (S-Social) i ładem korporacyjnym (G-Corporate Governance). To kluczowe kryteria, na które powinna zwracać uwagę każda firma dążąca do odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju. Oczekują tego od firm nie tylko regulatorzy czy inwestorzy ale coraz częściej konsumenci i pracownicy. To właśnie te wartości dzisiaj zdecydowanie częściej wpływają na ich decyzje zakupowe, a w konsekwencji przekładają się na rentowność firm. 

Answear jako lider zmiany. Na co stawia spółka w swoich działaniach?

W pierwszym zintegrowanym raporcie ESG spółki Answear prezentuje ona zarówno wyniki finansowe, jak również podejmowane działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu, w tym aspektu środowiskowego, społecznego i ładu korporacyjnego.

Na uwagę zasługuje kilka projektów własnych Answear, które przynoszą świetne efekty, nie tylko finansowe, ale przede wszystkim uświadamiające społeczność konsumentów https://csr.answear.com/Raport_ESG.pdf

Działaniem, które zasługuje na podkreślenie jest m.in. autorski projekt Wear&Share, który zakłada zwiększenie świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa oraz pracowników firmy. Dzięki zachęcaniu konsumentów do przekazywania marce niepotrzebnych ubrań czy tekstyliów, które nadają się do przetworzenia, pokazuje, że wszystkiemu można nadać drugie życie (czasem, jak w przypadku tego projektu, nawet bez wychodzenia z domu). Pozyskane w ten sposób produkty są przekazywane do recyklingu bądź trafiają na rynek dóbr drugiego obiegu a środki z ich sprzedaży wspierają projekt "Czas na las" fundacji Aeris Futuro. W ramach Wear&Share tylko w 2022 roku zebrano 14 849 kilogramów ubrań, co umożliwiło zasadzenie 700 drzew.

Marka stawia również na odpowiedzialny biznes poprzez selektywny dobór partnerów biznesowych. Mowa tu m.in. o inicjatywie "Planet Friendly". To działanie, które ma na celu współpracę z dostawcami, których filozofia działania zgodna jest z zasadami zrównoważonego rozwoju. Tylko w 2022 roku niemal 30% całej oferty stanowiły produkty Planet Friendly (przyjazne planecie). Ważnym założeniem strategii ESG jest również nieuczestniczenie przez firmę w działaniach, w których - w ocenie Spółki - kontrahent nie zajmuje się kwestiami środowiskowymi w odpowiedni i odpowiedzialny sposób zgodnie z postanowieniami regulacji krajowych i międzynarodowych w zakresie środowiskowym. Dodatkowo firma posiada certyfikat Sklepu Wolnego od Futer przyznawanego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Dodatkowo Answear stawia na ekologiczne opakowania. Już dzisiaj w 80% opakowania trafiające do klientów pochodzą z recyklingu. Dodatkowo producenci foliopaków z którymi współpracuje spółka posiadają certyfikat Blue Angel, a opakowania kartonowe certyfikat FSC Recykling. 

Spółka wdrożyła też szereg działań wewnątrz firmy mające na celu zmniejszenie śladu węglowego. 

© materiały partnera

Answear stawia również na działania prospołeczne

Ponadto spółka aktywnie angażuje się w wiele projektów o charakterze charytatywnym. Do takich działań można zaliczyć m.in. pomoc wychowankom domów dziecka, a także osobom pozostającym w trudnej sytuacji materialnej w związku z trwającą wojną na terenie Ukrainy. Spółka współpracuje również z fundacjami wspierającymi idee prokobiece.

Poza tym Answear chce wspierać młode talenty. W tym celu powołał Projekt Packshot oraz Answear Graphic Design Masters, które zakładają rozbudzanie pasji oraz wspieranie w rozwoju, a także możliwości zaistnienia w środowisku profesjonalistów związanych z rynkiem fashion.

Istotną grupą do której chce dotrzeć Answear ze swoimi ideami są również odbiorcy końcowi - konsumenci. To do nich skierowany jest konkurs #CatchTheMoment, który ma za zadanie wzbudzać pozytywne emocje i uświadamiać, że piękno można znaleźć w każdym elemencie otaczającego nas świata.

Materiał Sponsorowany przez Answear
Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot