Arteria chce zwiększyć liczbę stanowisk telemarketingowych do łącznie 1600
Warszawa, 17.11.2014 (ISBnews) - Arteria chce zwiększyć liczbę stanowisk telemarketingowych grupy kapitałowej do łącznie 1600 stanowisk do 2016 roku, poinformował prezes Marcin Marzec. Jednocześnie chce zwiększyć udziały rynkowe w tym segmencie do blisko 20%.
17.11.2014 16:16
?Przychody z działalności prowadzonej w segmencie Call Center wzrosły w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 7,15 mln zł (wzrost o 17,76%), głównie dzięki rosnącej skali projektów krajowych i zagranicznych, zwłaszcza z branży energetycznej i internetowej. To efekt długoterminowej polityki inwestowania przez zarząd w zaawansowane usługi klasy customer care oraz rozbudowę struktur zintegrowanych technologicznie struktur telemarketingowych i obsługi klienta" - powiedział prezes Marcin Marzec, cytowany w komunikacie.
"Spółka zamierza w kolejnych latach strategicznie umacniać pozycję największego komercyjnego dostawcy usług tego typu w Polsce. W planach na kolejne kwartały jest zwiększenie liczby stanowisk telemarketingowych Grupy Kapitałowej Arteria do 1600 stanowisk (do 2016 roku) oraz zwiększenie udziałów rynkowych w tym segmencie do blisko 20%" - dodał Marzec.
Obecnie Arteria posiada ok. 1100 stanowisk telemarketingowych. Jednocześnie zaznacza, że od wielu kwartałów Grupa Kapitałowa Arteria osiąga stabilny wzrost przychodów ze sprzedaży.
"Głównymi czynnikami, które pozwalają na utrzymanie tego trendu jest szeroka dywersyfikacja oferowanych usług, duża skala prowadzonych projektów, stała baza dużych klientów korporacyjnych oraz technologiczny know-how w zakresie zintegrowanej obsługi klienta i zarządzania procesami operacyjnymi" - czytamy w komunikacie.
Jak zaznaczono, w pionie Sprzedaży Aktywnej istotnym potencjałem rozwoju może okazać się projekt związany ze sprzedażą kart kredytowych Mastercard we własnych punktach sprzedaży. Obecnie projekt znajduje się w fazie testowej. Stosunkowo dynamicznie rośnie sprzedaż usług w obszarze Wsparcia Sprzedaży. Przychody tego segmentu wzrosły z poziomu 37,04 mln zł do poziomu 47,99 mln zł, a więc o 10,94 mln zł (wzrost o 29,5%).
"Biorąc pod uwagę rynkowy potencjał wzrostu w obszarze outsourcingu procesów sprzedażowych, technologicznego wspierania zarządzania procesowego oraz usług marketingu zintegrowanego, w kolejnych kwartałach można oczekiwać dalszego, stabilnego wzrostu w tym segmencie" - czytamy dalej.
W raportowanym okresie zysk z działalności operacyjnej wyniósł 8,63 mln zł i i był wyższy o 12,72% r/r. Po III kwartałach 2014 roku spółka odnotowała równocześnie wzrost na poziomie EBITDA, której procentowa zmiana wyniosła 5,31%. W efekcie zysk przypadający jednostce dominującej na poziomie skonsolidowanym osiągnął w ciągu 9 miesięcy 2014 roku poziom 6,434 mln zł i był wartościowo niższy niż przed rokiem o 528 tys. zł (spadek o 7,58%).
"Nieznaczny spadek dynamiki zysku netto można wytłumaczyć sezonową specyfiką działalności spółki w okresie letnim" - podsumowano w komunikacie.
Arteria to grupa kapitałowa specjalizująca się usługach outsourcingowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,63 mln zł w 2013 r. wobec 128,59 mln zł rok wcześniej.
(ISBnews)