Asseco BS chce się umocnić na rynku rozwiązań IT dla faktorów
16.06. Warszawa (PAP) - Asseco Business Solutions (ABS), rozszerzyło swoją ofertę produktów z rodziny faktor o dwa nowe rozwiązania: Analysys Client oraz CRM Factor. Dzięki temu...
16.06.2010 | aktual.: 16.06.2010 13:53
16.06. Warszawa (PAP) - Asseco Business Solutions (ABS), rozszerzyło swoją ofertę produktów z rodziny faktor o dwa nowe rozwiązania: Analysys Client oraz CRM Factor. Dzięki temu chce umocnić swoją pozycję lidera na rynku rozwiązań IT dla faktorów. Spółka oczekuje wzrostu w tym roku sprzedaży rozwiązań faktoringowych. W ocenie ABS rynek rozwiązań IT dla faktoringu będzie rósł w najbliższych latach w tempie dwucyfrowym.
"Nowe rozwiązania rodziny Faktor to kolejne, po Asseco EBI Assistance, nasze nowości produktowe wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Nowe rozwiązania bazują na naszym know how i dotychczas zdobytym przez nas doświadczeniu, które pozwoliło nam zdobyć pozycję lidera na rynkach zarówno na europejskim rynku rozwiązań mobilnych klasy SFA, jak i rynku usług dla faktorów. Jestem przekonany, że wprowadzenie nowych rozwiązań do naszej oferty dodatkowo wzmocni naszą rynkową pozycję w tym zakresie" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Piotr Masłowski wiceprezes ABS.
"Spodziewam się, że do końca tego roku zrealizujemy kilka wdrożeń nowego modułu. W całym roku spodziewam się wzrostu sprzedaży rozwiązań marketingowych" - dodał.
Wprowadzony przez ABS na rynek Analysys Client to system klasy Business Inteligence, umożliwiający tworzenie szczegółowych, wieloaspektowych analiz. CRM Faktor to system dedykowany dla pracowników firmy faktoringowej, służący obsłudze procesów sprzedażowych. Oprócz nowo wprowadzonych systemów, rodzina systemów Faktor obejmuje także takie produkty jak Faktor, Internet Faktor (WEB Portal) oraz Transfer Matching.
Według szacunków ABS obroty obsługiwane w systemie Asseco Faktor w I kw. 2010 r. wyniosły 5,7 mld zł, co stanowiło 45 proc. wartości polskiego rynku faktoring ogółem.
W ocenie Masłowskiego rynek faktoringowy w Polsce ma ciekawe perspektywy rozwoju. Wiceprezes powołał się na dane, które mówią, że obroty na rynku faktoringowym w Polsce w 2009 r. wyniosły 12 mld euro, podczas gdy w często porównywalnej z Polską Hiszpanii były one na poziomie 104 mld euro.
W ślad za wzrostem rynku faktoringu ABS oczekuje dynamicznego wzrostu sprzedaży rozwiązań IT dla tego rynku.
"Patrząc jak rozwija się rynek faktoringu w Polsce to w kolejnych latach oczekujemy, że rynek rozwiązań informatycznych na ten rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym" - powiedział Masłowski.
Masłowski poinformował, że spółka obecnie przygotowuje się do wprowadzenia rozwiązań dla faktoringu na rynki zagraniczne.(PAP)
gsu/ ana/