ATM Grupa: Nowy pakiet kontentu 'lifestyle' może dodać nawet 10% przychodów

Warszawa, 09.04.2015 (ISBnews) - ATM Grupa ocenia, że nowy pakiet kontentu "lifestyle" może dodać nawet 10% przychodów, a kluczowym klientem w tym segmencie może stać się Discovery Networks, w tym nowy kanał Canal+ Discovery, poinformował agencję ISBnews prezes Andrzej Muszyński.

09.04.2015 08:51

"Pakiet programów typu lifestyle (niefabularnych) może dać nam nawet 10% dodatkowych przychodów, a kluczowym klientem w tym segmencie może stać się Discovery Networks, w tym zaanonsowany właśnie kanał Canal+ Discovery" - powiedział ISBnews Muszyński.

W 2014 r. przychody ATM Grupa wyniosły 153 mln zł, EBITDA 33,4 mln zł, a zysk netto 18 mln zł. Propozycja dywidendy za ub.r. wynosi 15 gr na akcję.

Cały segment produkcji TV grupy wypracował w ub.r. 95 mln zł przychodów, EBITDA 11,3 mln zł oraz 6,7 mln zł netto. Kluczowymi klientami tego segmentu są TVP i Polsat, ale firma realizuje też programy dla m.in. TV Puls, HBO, Discovery.

Segment nadawania wypracował w 2014 roku 19,8 mln zł przychodów i 0,8 mln zł netto. Jak podali przedstawiciele ATM Grupa, słabszy niż w poprzednim roku wynik to efekt podniesienia opłat rezerwacyjnych i koncesyjnych przez UKE i KRRiT. Spółka zaskarżyła te decyzje.

Grupa planuje do 1,5 mln zł inwestycji w nowy kontent w 2015. Ponadto jej spółka Telewizja Dolnośląska Echo czeka na wydanie decyzji rezerwacyjnej na lokalny multiplex.
W segmencie zarządzania aktywami zanotowano w ub.r. 32 mln zł przychodów i 2 mln zł netto. Jak poinformowali przedstawiciele ATM Grupa, capex w tym segmencie wyniesie ok. 5 mln zł i zostanie poniesiony na zakup m.in. zestawów kamerowych 4K. W ramach usług telewizyjnych ATM Grupa prowadzi rozmowy z Ekstraklasą o przedłużeniu umowy na realizację meczów piłkarskich polskiej ligi.

Grupa zanotowała w ub.r. 8,5 mln zł netto z działalności pozostałej, w tym z działalności deweloperskiej i producenta gier AidemMedia.

W ramach deweloperki prowadzone są łącznie 4 projekty deweloperskie: trzy etapy Osiedla Przy Zamku i Aleje Błękitne, obejmujące przede wszystkim domy jednorodzinne.

"Pozostała działalność ma być korzystna dla kapitalizacji grupy i generowanego cash flow. Oceniam, że będziemy generować z tego tytułu stabilne zyski w kolejnych latach" - podsumował prezes ATM Grupy.

ATM Grupa jest największym niezależnym producentem telewizyjno-filmowym w Polsce. Działa od 1992 roku i jako jedyna w branży posiada status spółki publicznej notowanej na warszawskiej giełdzie.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)