Awaria PKO BP i Inteligo usunięta. Bank zwalnia klientów z opłat
PKO BP i Inteligo zmagało się w piątek z wielką awarią bankowości internetowej, o czym alarmowali nasi czytelnicy poprzez platformę dziejesie.wp.pl. Jak pisali, nie mogli korzystać z wielu usług. Przedstawiciele PKO zapewniają, że bez problemu można było korzystać z kart płatniczych i bankomatów. Wieczorem zapadła decyzja o rekompensatach dla klientów.
26.10.2018 | aktual.: 29.10.2018 09:44
Na czym polegał problem? Klienci banku nie mogą zalogować się przez internet do swojej bankowości internetowej. Nie działa także aplikacja mobilna. Korzystanie z BLIK-a też nie jest możliwe w wypadku płacenia oraz wypłat z bankomatu.
- Przy próbie logowania się do usług PKO BP klienci dostają informację, że trwa modernizacja sieci lub że coś poszło nie tak. Nie można też wypłacać pieniędzy w oddziale. Nie działają bankomaty i serwis internetowy, nic nie działa już od godziny - alarmował jeden z naszych czytelników.
Problemy mieli też klienci Inteligo. Również nie mieli dostępu do bankowości internetowej. Na stronie wyświetlała się informacja o pracach modernizacyjnych.
Przedstawiciele banku zapewniają, że bankomaty i karty działają już bez zarzutu. Ponadto nie ma już problemów z serwisem iPKO. "Pracujemy jeszcze nad przywróceniem pełnego dostępu do IKO" - poinformował bank.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, wina za awarię nie leży po stronie banku. - Zerwało połączenie pomiędzy naszymi dwoma ośrodkami. Innymi słowy, ktoś przerwał światłowody. Operatorzy pracują nad rozwiązaniem problemu – powiedział nam jeden z członków kadry zarządzającej PKO BP.
Problem nie dotyczy tylko PKO BP. Tysiące internatutów zgłasza problemy z dostępem do internetu od UPC. NASK sprawdza czy nie naruszono cyberbezpieczeństwa Polski. Nie ma informacji o ataku, jednak jest to weryfikowane.
Bank przeprasza i zapewnia rekompensaty
Awarię udało się usunąć wieczorem. Bank wydał specjalne oświadczenie w tej sprawie, którego treść publikujemy poniżej:
" Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane.
Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe.
Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z iPKO, Inteligo i IKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś, od godz. 18.00 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy."
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl