Awaria w Idea Banku. Klientom znikają pieniądze
Klienci twierdzili, że transakcje wykonywane kartą oraz wypłaty bankomatów były księgowane podwójnie. Po południu bank poinformował, że awarię usunięto.
20.11.2019 | aktual.: 20.11.2019 16:46
- Wczoraj, na skutek zaksięgowanych zdublowanych kwot transakcji, wyzerowano mi konto, a dziś dostałam smsa o debecie na koncie w wysokości 80 zł z wezwaniem do natychmiastowego uregulowania! - napisała jedna z klientek, która skontaktowała się z portalem tvn24bis.pl.
Wielu klientów Idea Banku to mali i średni przedsiębiorcy. Przez podwójne zaksięgowanie nie mogą realizować swoich zobowiązań. Klienci banku skarżą się na brak reakcji.
- To są rachunki firmowe, dziś upływa termin płatności VAT i PIT - klienci nie mają możliwości uregulowania swoich zobowiązań. Opieszałość banku jest skandaliczna - zaznaczyła inna poszkodowana osoba.
Informacje o awarii potwierdza Idea Bank. "Przyczyna błędu została zdiagnozowana. Aktualnie Bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego" - napisano w komunikacie przesłanym mediom.
Po południu awarię usunięto.
"Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak, jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku - środki zostały zwrócone automatycznie" - czytamy w komunikacie banku.
"W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji"
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl