Awaria w PKO BP - klienci w całej Polsce bez pieniędzy
Przed godz. 16.00 usunięto trudności techniczne w funkcjonowaniu systemu informatycznego banku PKO BP. W komunikacie przesłanym Wirtualnej Polsce czytamy, ze wszystkie oddziały, serwis iPKO oraz call center pracują normalnie. Awaria trwała od południa.
09.04.2010 | aktual.: 09.04.2010 16:34
Przed godz. 16.00 usunięto trudności techniczne w funkcjonowaniu systemu informatycznego banku PKO BP. W komunikacie przesłanym Wirtualnej Polsce czytamy, ze wszystkie oddziały, serwis iPKO oraz call center pracują normalnie. Awaria trwała od 11.00.
W całej Polsce klienci nie mieli przez kilka godzin dostępu do swoich pieniędzy. Problemy techniczne uniemożliwiały korzystanie z usług bankowości elektronicznej, a także utrudniły wypłacanie pieniędzy w oddziałach banku.
W oddziale PKO BP w Słupsku klienci czekali na rozwiązanie problemu z dostępem do kont ponad trzy godziny. Na początku nie było wiadomo kiedy problem zostanie rozwiązany. Jak się dowiedziała Wirtualna Polska, PKO BP nie było pewne, czy system będzie działał jeszcze dziś. Pracowniczka biura prasowego banku uspokoiła jednak, że - mimo wcześniejszych informacji - można wypłacać pieniądze z bankomatów, oraz dokonywać płatności kartami w placówkach handlowych.
Z informacji Wirtualnej Polski wynika, że aktualnie nie można dokonywać płatności korzystając z bankowości elektronicznej. Utrudnione jest też dokonywanie operacji w oddziałach banku. Jak zapewnia bank w oświadczeniu przesłanym Wirtualnej Polsce, wszystkie złożone przez klientów w piątek zlecenia będą zrealizowane.
Konta bankowe ma w PKO BP około 6 mln 340 tysięcy osób.