Bakalland liczy na 20‑proc. wzrost zysku netto i sprzedaży Pifo w '11
01.02. Warszawa (PAP) - Bakalland planuje, że Pifo Eko-strefa (PES) osiągnie w 2011 roku 20 proc. dynamikę wzrostu zysku netto oraz sprzedaży. Niewykluczone, że kupiona w...
01.02.2011 | aktual.: 01.02.2011 12:38
01.02. Warszawa (PAP) - Bakalland planuje, że Pifo Eko-strefa (PES) osiągnie w 2011 roku 20 proc. dynamikę wzrostu zysku netto oraz sprzedaży. Niewykluczone, że kupiona w poniedziałek przez Bakalland spółka dokona akwizycji - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej Marian Owerko, prezes Bakallandu.
"W przypadku Pifo planujemy w 2011 roku osiągnięcie 20 proc. wzrostu na wszystkich poziomach, czyli zysku netto, wielkości sprzedaży, EBIT, EBITDA" - powiedział Owerko.
"Są wolne środki. Nie można wykluczyć, że Pifo przeprowadzi jakąś transakcję przejęcia" - dodał, nie podając szczegółów.
Według wstępnych szacunków w 2010 roku obroty PES wyniosły około 34,5 mln zł, a zysk netto wyniósł około 5,5 mln zł. EBITDA wyniosła 8,3 mln zł.
Bakalland kupił 99,95 proc. udziałów w spółce Pifo Eko-strefa za 57 mln zł. 15 proc. transakcji sfinansowano ze środków własnych Bakallandu, a 85 proc. z kredytu inwestycyjnego zaciągniętego w Banku Gospodarki Żywnościowej, z terminem spłaty do 2017 roku. Bakalland zapłacił dotąd 80 proc. ceny transakcji, pozostałe 20 proc. zostanie zapłacone w ciągu najbliższych 18 miesięcy.
Owerko, wśród zalet przejęcia PES, wskazywał na wzmocnienie sprzedaży eksportowej, brak efektu sezonowości oraz możliwość rozwoju w kraju i za granicą.
"60 proc. produkcji Pifo jest eksportowane do 31 krajów (...) Ponadto spółka wykorzystuje 40 proc. swoich mocy produkcyjnych, a rynek płatków śniadaniowych i crunchów jest duży i dynamiczny. Szacujemy go na około 700 mln zł, z 12 proc. wzrostem wartości rocznie" - powiedział.
Udział sprzedaży eksportowej w ogólnej produkcji Bakallandu wynosi obecnie ok. 8 proc., z czego 60 proc. kierowane jest na rynek ukraiński.
"Bakalland i PES będą kupowały strategiczne surowce i materiały w oparciu o wspólne doświadczenia, wykorzystując większą skalę" - dodał Owerko.
PES została utworzona na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w 1999 roku. Działalność produkcyjną i sprzedażową podjęła w 2000 roku. Firma zajmuje się produkcją galanterii śniadaniowej, batonów (śniadaniowych, z musli oraz bakaliowych) oraz pelletów (susz do wyprażania chipsów).
Spółka produkuje w 90 proc. marki własne dla sieci sklepów, ale również firm spożywczych, w tym dużych koncernów w kraju i zagranicą.
"Myślę, że PES będzie zawsze koncentrowała się na rynku marek własnych" - powiedział prezes Bakalland. (PAP)
jow/ jtt/