BANK MILLENNIUM S.A. - Zaktualizowana strategia Banku Millennium na lata 2013-2015. (57/2012)
BANK MILLENNIUM S.A. - Zaktualizowana strategia Banku Millennium na lata 2013-2015. (57/2012)
29.10.2012 07:59
| | KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | Raport bieżący nr | 57 | / | 2012 | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2012-10-29 | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | BANK MILLENNIUM S.A. | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Zaktualizowana strategia Banku Millennium na lata 2013-2015. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zarząd Banku Millennium S.A.(?Bank") niniejszym ogłasza zaktualizowaną strategię Grupy Banku Millennium wraz z głównymi celami średniookresowymi. Strategia Banku na lata 2013-2015 uwzględnia otoczenie makroekonomiczne, perspektywy na przyszłość, osiągnięcia Banku na przestrzeni ostatnich lat, trendy występujące w sektorze bankowym, a także poziom ambicji, z którym Bank będzie realizował poprawę wyników i kreował wartość dla Akcjonariuszy, Klientów i Pracowników. Otoczenie makroekonomiczne zakłada umiarkowanie optymistyczne średnioterminowe prognozy makroekonomiczne, wspierające korzystne warunki wzrostu w branży bankowej, pomimo wahań, które może przynieść kryzys europejski. Z drugiej strony, niekorzystne czynniki, takie jak rosnące od niedawna bezrobocie oraz poziom kredytów zagrożonych, wymagają utrzymania ostrożnościowego i skutecznego zarządzania ryzykiem. Od 10 lat Bank Millennium systematycznie usprawnia swą strukturę oraz buduje potencjał służący dalszemu wzrostowi biznesu. Fundamenty te
przekładają się na kluczowe atuty Banku, z których najważniejsze to: dobrze rozmieszczona sieć oddziałów wspierana przez nowoczesną infrastrukturę wielokanałową, najwyższa jakość obsługi, wyraźnie rozpoznawalna marka oraz skutecznie zbudowana pozycja w kredytach hipotecznych, kartach kredytowych i finansowaniu specjalistycznym. W celu zapewnienia zrównoważonego wzrostu, wszystkie inicjatywy strategiczne muszą spełniać warunki zapewniające stabilność Banku, obejmujące: silną bazę kapitałową, bezpieczny poziom płynności, sprawne zarządzanie ryzykiem, ciągłą kontrolę kosztów oraz zoptymalizowane procesy. Pięć głównych strategicznych priorytetów dla Banku Millennium na lata 2013-2015 to: 1. Koncentracja na najbardziej wartościowych obszarach biznesu przy jednoczesnym położeniu nacisku na produkty z wysoką marżą, 2. Dalsza poprawa efektywności sieci sprzedaży, 3. Poprawa struktury bilansu i dochodowości w obszarze przedsiębiorstw, 4. Przygotowanie Banku na przyszłe wyzwania poprzez inwestowanie w analizę biznesu
i platformę wielokanałową, 5. Utrzymanie przewagi w zakresie wydajności poprzez skuteczne zarządzanie infrastrukturą i utrzymanie dyscypliny kosztowej. W celu pełnego wykorzystania istniejących możliwości, poza wykorzystaniem swoich kluczowych atutów, Bank skupi się na następujących, najważniejszych inicjatywach: ? Wzroście kredytów konsumpcyjnych oraz ich udziału w kredytach detalicznych ogółem. ? Osiągnięciu pozycji wzorcowego banku w zakresie oszczędności i transakcji dzięki opracowaniu szerokiej gamy produktów i usług oszczędnościowych dla Klientów, równoważących potrzeby w zakresie płynności i inwestowania. ? Ustawicznym tworzeniu innowacyjnych produktów flagowych wyprzedzających konkurencję i wspomagających pozyskiwanie Klientów. ? Optymalizowaniu wielokanałowej sprzedaży i obsługi oraz zaawansowanej analizy biznesowej dla zapewniania maksymalnej wygody, wzrostu sprzedaży oraz sprawnej dystrybucji produktów. ? Uchwyceniu kolejnej fali rozwoju bankowości cyfrowej oraz dążeniu do osiągnięcia wiodącej
pozycji w bankowości mobilnej. ? Wykorzystaniu szerszych możliwości na rynku finansowania przedsiębiorstw, łączących orientację na MŚP z docieraniem do dużych przedsiębiorstw. ? Nawiązywaniu strategicznych relacji partnerskich z kluczowymi klientami korporacyjnymi. Główne cele średniookresowe na rok 2015 wynikające ze zaktualizowanej strategii są następujące: 1. Wskaźnik zwrotu na kapitale (ROE) w przedziale 14-15%, 2. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 50%, 3. Wskaźnik kredyty/depozyty poniżej 100%, 4. Współczynnik kapitału podstawowego (Core Tier 1) na poziomie powyżej 10%, 5. Satysfakcja Klientów na poziomie ponad 90%, 6. Udział kredytów korporacyjnych i leasingu w ogólnym portfelu kredytowym na poziomie 30-35%. Zastrzeżenie prawne: Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Bank oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą
znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości. Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku wyników, w związku z tym zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników. | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | ||
---|---|---|
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| | | BANK MILLENNIUM SPÓŁKA AKCYJNA | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | |
| | | BANK MILLENNIUM S.A. | | Banki (ban) | | | |
| | | (skrócona nazwa emitenta) | | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | |
| | | 02-593 | | WARSZAWA | | | |
| | | (kod pocztowy)
| | (miejscowość) | | | |
| | | Stanisława Żaryna | | 2A | | | |
| | | (ulica) | | (numer) | | | |
| | | 0 801 331 331 | | 022 598 10 58 | | | |
| | | (telefon) | | | (fax) | | |
| | | ir@bankmillennium.pl | | www.millenet.pl | | | |
| | | (e-mail) | | | (www) | | |
| | | 526-021-29-31 | | 001379728 | | | |
| | | (NIP) | | | (REGON) | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2012-10-29 | Fernando Bicho | Wiceprezes Banku | Fernando Bicho |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ