Będzie kanapka z McDonald's specjalnie dla Polaków? Szykują lokalne menu

Amerykański gigant fast foodu zapowiada głęboką zmianę strategii. McDonald's zamierza dostosować swoje menu do upodobań klientów w poszczególnych krajach.

Będzie kanapka z McDonald's specjalnie dla Polaków? Szykują lokalne menu
Źródło zdjęć: © Fotolia

23.10.2014 | aktual.: 23.10.2014 19:36

Zmianę zasad działania zapowiedział na specjalnej konferencji prasowej prezes McDonald's Don Thompson po tym, jak wyszedł na jaw gwałtowny spadek przychodów firmy w trzecim kwartale 2014 roku. Sieć traci niemal na każdym rynku, a najgorzej jest w Rosji (skąd została praktycznie wyrzucona na skutek zaostrzenia sytuacji politycznej) oraz Chinach (gdzie do lokali firmy trafiało przeterminowane mięso).

W dodatku McDonald's zaczął przegrywać walkę z coraz silniejszą konkurencją w USA. I – jak nie ukrywał prezes Thompson – wyniki za ostatni kwartał 2014 roku będą w efekcie jeszcze gorsze.
Dlatego właśnie McDonald's ma zacząć się szybko zmieniać. Thompson wyjaśnił, że sieć musi odpowiedzieć na pragnienia klientów:

- Klienci chcą dań złożonych z lokalnych składników. Chcą się cieszyć posiłkiem w miłej, gościnnej atmosferze. I chcą wyboru: jak zamówić, co zamówić i w jaki sposób zostaną obsłużeni – stwierdził prezes.

Thompson wyjawił, że rozwijany będzie program samodzielnego tworzenia kanapek przez klientów i składania zamówień przez tablety w restauracjach. Najważniejszą zmianą ma być jednak wprowadzenie lokalnych dań w poszczególnych krajach, a nawet regionach.

W USA już teraz wprowadzono do testów w kilku stanach odmienne menu, nawiązujące do miejscowej tradycji kulinarnej. W Teksasie można kupić w lokalach McDonalad's burrito z chorizo, zaś w Nowym Jorku paluszki z mozarelli.

Teraz jednak regionalizacja McDonald's ma iść znacznie dalej. Warto przy tym podkreślić, że w kilku europejskich krajach sieć od dawna proponuje klientom kanapki stworzone w lokalnym stylu. Na przykład w Czechach, gdzie bardzo popularny jest smażony ser, kupimy kanapkę z takim właśnie dodatkiem.

W Polsce sieć nigdy nie wprowadziła do stałej oferty kanapki opartej na naszej kuchni. Teraz zapewne to się zmieni. Ciekawe, co McDonald's wybierze jako polski specjał. Schabowego? Oscypka? Kiełbasę? A może do hamburgerów trafią jako dodatek kiszona kapusta, ogórki, albo grzyby z octu?

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (92)