Biedronka poszła na rekord. Nigdy wcześniej tyle nie wydała
Sieć handlowa Biedronka należąca do Jeronimo Martins Polska z rekordowym wzrostem wydatków reklamowych. Choć i tak daleko jej do Lidla, nie wspominając o Aflofarmie.
12.12.2019 12:47
Od stycznia do końca października Jeronimo Martins Polska zwiększył wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych aż o 34,5 proc., względem tego samego okresu minionego roku - wynika z wyliczeń portalu wirtualnemedia.pl opartych na danych Kantar Media. Biedronka wydała na reklamy w tym czasie 430 mln zł, wobec 320 mln zł rok wcześniej.
Czytaj też: Zakaz handlu. Będą zmiany, odważny ruch PiS
Trzeba jednak zaznaczyć, że w tych szacunkach mowa o rynkowych kwotach, które określane są w oficjalnych cennikach, czyli to stawki netto i bez rabatów. Niemniej, Jeronimo Martins awansowało na 7. miejsce w rankingu największych reklamodawców mediów tradycyjnych. Na pierwszym miejscu jest Aflofarm (1,7 mld zł), na drugim sieć Lidl (732 mln zł), a na trzecim Ferrero Polska (534 mln zł).
Jak zauważają wirtualnemedia.pl, niemal wszyscy liderzy rankingu zwiększyli w tym roku swoje wydatki reklamowe w mediach tradycyjnych. Wyjątkiem jest tylko Natur Produkt Zdrovit, jednak spadek przeznaczonych na ten cel środków jest nieznaczny.
Czytaj także: Kłopoty Tesco. Usługa Ezakupy będzie ograniczona
W omawianym okresie firmy najmocniej zwiększyły nakłady finansowe na promocję w telewizji (16,2 proc.) i radiu (13,6 proc.). Spadły natomiast wydatki reklamowe w gazetach (-2,7 proc.) i outdoorze (-3,5 proc.). Statystyki nie uwzględniają internetu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl