Bilet i gazetę kupisz w nowoczesnej bryle Ruchu
Znane z miejskiego krajobrazu kioski "Ruchu" zmienią się nie do poznania. Wkrótce stare obiekty systematycznie zastępowane będą nowymi bryłami. Nowością będzie nie tylko otwarta ekspozycja, częściowa samoobsługa, ale i nowe logo sieci. Za zmianami stoją setki milionów złotych.
21.06.2011 | aktual.: 21.06.2011 17:34
Znane z miejskiego krajobrazu kioski "Ruchu" zmienią się nie do poznania. Wkrótce stare obiekty systematycznie zastępowane będą nowymi bryłami. Nowością ma być nie tylko otwarta ekspozycja, częściowa samoobsługa, ale i nowe logo sieci. Za zmianami stoją setki milionów złotych.
Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, w nowych kioskach Ruchu, oprócz zmienionej formy sprzedaży, pojawią się ekspresy do parzenia kawy, a także możliwość realizacji niektórych usług płatniczych i kurierskich.
- Zapewnienie atrakcyjnej i uporządkowanej ekspozycji prasy i produktów sprzedawanych w kiosku przyczyni się do wzrostu biznesu dla nas i naszych partnerów. Naszym celem jest bycie liderem małego formatu w Polsce - mówi Wojciech Heydel, prezes zarządu RUCH SA.
Dotychczasowe zielono-żółte lub biało-żółte kioski Ruchu będą etapami wymieniane na nowe. Ich kolorystyka ma być neutralna dla klientów, dzięki czemu większą uwagę zwracać będą na eksponowane produkty. Zmienia się również logo, które z pisanego żółtymi drukowanymi literami na zielonym tle zmieni się na jaskrawe z niebieską kropką. Celem tej zmiany jest wzmocnienie rozpoznawalności kiosków należących do sieci Ruch.
- Rozpoczynamy zakrojony na terenie całej Polski proces wymiany kiosków na nowoczesne punkty sprzedaży. Docelowo planujemy wydać 160 mln złotych na inwestycji w sektor detaliczny. Spółka wprowadza również zintegrowany system informatyczny monitorujący sprzedaż, który pozwoli na lepsze zarządzanie produktami i cenami. Koszt jego zakupu i wdrożenie wyniesie 55 mln złotych do końca 2011 roku - wylicza Anna Walczowska, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży detalicznej RUCH SA.
Ruch działa na rynku od 1918 roku. Jego udział w rynku kolportażu prasy sięga prawie 40 proc. Spółka dostarcza prasę do 26 tys. punktów, dodatkowo obsługuje 6 tys. własnych kiosków.