Black Friday 2019 będzie hitem. Dwie trzecie Polaków ruszy na zakupy
Według badań serwisu Picodi 68 proc. Polaków planuje zakupy w trakcie tzw. Czarnego Piątku. Klienci wydadzą w trakcie akcji ponad 2,3 mld złotych, a skuszą się przede wszystkim ofertami na ubrania, obuwie i kosmetyki.
18.11.2019 | aktual.: 08.05.2022 18:00
Jeszcze rok temu zakupy w trakcie Czarnego Piątku zakupy zrobiło 59 proc. badanych – podaje "Rzeczpospolita", powołująca się na badania serwisu Picodi. Według nich, przeciętny klient planuje wydać w trakcie akcji ok. 382 złote.
Spore zainteresowanie konsumentów dniem promocji wskazują wyniki e-handlu. Kilkanaście tysięcy polskich e-sklepów z platformy Shoper zanotowały w zeszłorocznej edycji Black Friday o 91 proc. wyższą sprzedaż, niż podczas tej akcji w 2017 roku.
Co będziemy kupować najchętniej? Z danych Smartscope dla sieci RTV Euro AGD, do których dotarła "Rz", wynika, że trzy czwarte Polaków, którzy zdecydują się sięgnąć w trakcie Black Friday po portfele, kupią ubrania. 60 proc. konsumentów planuje zakup butów, a niemal połowa kosmetyków. 30 proc. chce nabyć małe AGD, a nieco ponad co piąty klient kupi telefony, tablety, czy komputery.
Na ten dzień przygotowują się wszystkie sklepy w Polsce – zarówno te oferujące sprzedaż w punktach stacjonarnych, jak i te działające w internecie. Niektóre połączą obie formy sprzedaży i zaproponują promocyjne ceny w sklepach oraz na stronach internetowych. Ogółem 73 proc. Polaków planuje w ten dzień zakupy w sklepie stacjonarnym, a 62 proc. w internecie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl