Trwa ładowanie...

BMW inwestuje w Polsce. Tak jak Volkswagen i Mercedes

BMW w Polsce nie tylko utrzymuje pozycję lidera w segmencie premium, ale i inwestuje w kolejne obiekty. W Świecku powstanie centrum logistyczne części zamiennych i akcesoriów. To nie jedyny motoryzacyjny gigant angażujący kapitał w naszym kraju.

Share
BMW inwestuje w Polsce. Tak jak Volkswagen i MercedesŹródło: PAP
d46gwc7

Biorąc pod uwagę pozytywne prognozy na przyszłość, BMW Group zdecydowała się na budowę nowego magazynu o powierzchni ponad 32 tys. m kw. Inwestycja będzie zlokalizowane w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Niemiecka marka wysupła na budowę aż 20 mln euro.

Centrum logistyczne znajdzie się zaledwie 6 km od granicy polsko-niemieckiej i tylko 110 km od najbliższego zakładu produkcyjnego usytuowanego w Berlinie. Z kolei strefa ekonomiczna pozwoli na częściowe zwolnienie z np. kosztów zatrudnienia nowych pracowników. Zakład współpracować będzie ze 150 odbiorcami w regionie w zakresie dostaw aż 60 tys. części.

Kluczyk do BMW serii 7 Materiały prasowe
Kluczyk do BMW serii 7 Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Lecz to nie jedyna inwestycja dokonana przez Niemców w Polsce. Volkswagen rozpocznie w naszym kraju produkcję swojego najdroższego i najbardziej zaawansowanego kampera – Craftera XXL. Będzie to wymagało stworzenia nowej hali w Białężycach pod Wrześnią. Tutaj koszty wyniosą około 4 mln euro, a pokryje je polski oddział koncernu. Wszystko po to, by produkować zaledwie kilka tys. pojazdów rocznie.

d46gwc7

Również Mercedes rozpoczął niedawno budowę fabryki w Jaworze, gdzie powstawać będzie kilkaset tysięcy silników rocznie. Obiekt powstanie w Dolnośląskiej Strefie Aktywności Ekonomicznej. Zainteresowanych pracą w tym zakładzie nie brakuje. Jak się okazuje, na jedno miejsce przypadło nawet 200 chętnych.

Polska stała się również obiektem zainteresowania Toyoty (produkujemy nowoczesne silniki tej firmy) czy LG Chem (będziemy tworzyć baterie do samochodów elektrycznych). Z kolei jeszcze pół roku temu fabryki motoryzacyjnych gigantów w Serbii czy nawet Słowacji musiały zmagać się z protestami pracowników. Problemem okazały się wówczas wysokości wynagrodzeń oraz system premii.

d46gwc7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d46gwc7
d46gwc7