Trwa ładowanie...
d5bek4j

Boryszew chce uruchomić fabrykę w Rosji w I kw. '13, CAPEX na ten projekt to 20 mln EUR w 2012-13

31.08. Warszawa (PAP) - Boryszew planuje uruchomienie fabryki w Rosji w lutym lub marcu 2013 r. Nakłady inwestycyjne na ten projekt szacuje na 10 mln euro w tym roku, oraz drugie...

d5bek4j
d5bek4j

31.08. Warszawa (PAP) - Boryszew planuje uruchomienie fabryki w Rosji w lutym lub marcu 2013 r. Nakłady inwestycyjne na ten projekt szacuje na 10 mln euro w tym roku, oraz drugie tyle w 2013 r. - poinformował na konferencji prezes Boryszewa, Piotr Szeliga. Dodał, że Boryszew chce w ciągu 7-9 miesięcy uruchomić w Elanie produkcję regranulatu.

"Uruchomienie produkcji to okolice lutego, marca przyszłego roku, myślę że na początku będzie to produkcja elementów wtryskiwanych. Do adaptacji hali przystąpimy w październiku" - powiedział Szeliga.

Dodał, że nakłady inwestycyjne związane z tym projektem wyniosą w tym i przyszłym roku po ok. 10 mln euro.

"W tym roku nakłady inwestycyjne to będzie poniżej 10 mln euro. Będzie to zależało od tego, czy hale kupimy, czy wydzierżawimy" - powiedział.

d5bek4j

"Finalnie drugie tyle nakładów planujemy w 2013 r." - dodał.

Prezes powiedział, że decyzja w sprawie miejsca budowy fabryki zapadnie prawdopodobnie w ciągu miesiąca.

Dodał, że Boryszew posiada zagwarantowane kontrakty w Rosji od grupy Volkswagen.

"Mamy zaproszenie od Volkswagena, czyli zagwarantowane kontrakty, które na dzisiaj sięgają prawie 20 mln euro rocznie" - powiedział.

Prezes poinformował, że Boryszew chce w ciągu 7-9 miesięcy uruchomić w Elanie produkcję regranulatu - surowca używanego przy produkcji elementów wtryskowych.

d5bek4j

"Podtrzymujemy plany przeniesienia części niemieckiej produkcji motoryzacyjnej do Elany. Pierwszym elementem tej układanki będzie uruchomienie tam produkcji regranulatu. W kolejnym etapie będziemy tam przenosić produkcję z niemieckich zakładów, prawdopodobnie w pierwszej kolejności będą to zakłady Ymos" - powiedział.

Szeliga dodał, że Boryszew nie wyklucza kolejnych akwizycji w segmencie automotive.

"To nie jest tak, że zrezygnowaliśmy z akwizycji, po prosu obecnie nie ma wystarczająco ciekawych propozycji" - powiedział. (PAP)

kuc/ jow/ jtt/

d5bek4j
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d5bek4j