Briju chce być jednym z liderów rynku jubilerskiego z 42 sklepami na koniec 2015

Warszawa, 09.09.2014 (ISBnews) - Briju chce zostać jednym z liderów rynku jubilerskiego w Polsce i planuje na koniec przyszłego roku zwiększyć swoją sieć do ponad 40 sklepów z 9 obecnie, poinformował prezes Przemysław Piotrowski.

09.09.2014 11:37

"Nasz plan zakłada osiągnięcie do 42, głównie własnych, sklepów jubilerskich na koniec przyszłego roku. W tej sytuacji nasza sieć stanie się pełnoprawną częścią naszego biznesu generującą wysokie marże. Powinniśmy mieć 13 sklepów na koniec bieżącego roku wobec 9 obecnie" - powiedział Piotrowski na spotkaniu z dziennikarzami.

"Już mamy 5 umów na lokalizacje w 2015 i jednocześnie dużo zaawansowanych rozmów o nowych otwarciach, w tym w galeriach we Wrocławiu, czy Toruniu. W przyszłym roku chcemy również wejść do Warszawy. Kluczowa jest jednak dla nas najlepsza lokalizacja sprzedażowa - to jest priorytet, według którego rozwijamy sieć Briju. Zatrudniliśmy doświadczonych specjalistów budowy sieci, co liczę, że przyczyni się dodatkowo do jej efektywności" - dodał prezes Briju.

Według jego słów, spółka zakłada systematyczny wzrost sprzedaży i zysków. Poprawie szczególnie marżowości sprzyjać będzie właśnie rozwój sieci jubilerskiej. Obecnie sieć generuje ponad 13% marży brutto na sprzedaży, która na koniec I półrocza wynosiła 6,3% (wobec 4,9% rok wcześniej).

Jak podał zarząd Briju, na koniec I półrocza segment surowcowy wygenerował 5,6% poziom marży brutto, a wyroby jubilerskie ponad 25,1% i firma spodziewa się wzrostu tego poziomu wraz ze wzrostem sieci.

"Na swoje koszty wszystkie nasze sklepy już obecnie zarabiają i rośnie ich sprzedaż. Jednocześnie koszty funkcjonowania sieci będą całościowo malały przy systematycznym wzroście liczby placówek. Pojawią się także dodatkowe segmenty, jak chociażby rentowny segment zegarków" - wskazał Piotrowski.

Dodał, że spółka obserwuje rynek pod kątem ewentualnego przejęcia dodatkowych sklepów i planuje rozwój eksportu do niemieckich hurtowników biżuterii.

W maju 2014 r. Briju przeniosło się z NewConnect, na którym było obecne od 2011 r. Przeniesienie odbyło się bez emisji, ani sprzedaży akcji.

Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Spółka zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)