Browar Gontyniec planuje zadebiutować na giełdzie
Browar Gontyniec zamierza pozyskać z niepublicznej emisji akcji ok. 5 mln zł i w drugim kwartale tego roku wejść na rynek NewConnect - podała spółka w komunikacie prasowym.
05.03.2012 | aktual.: 05.03.2012 12:03
Browar Gontyniec zamierza pozyskać z niepublicznej emisji akcji ok. 5 mln zł i w drugim kwartale tego roku wejść na rynek NewConnect - podała spółka w komunikacie prasowym.
Środki z emisji spółka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie linii technologicznej w nowym zakładzie oraz na rozbudowę sieci sprzedaży.
Browar Gontyniec, oferujący produkty marki Gniewosz oraz piwa marki Noteckie, powstał w 2010 r. jako start up. Spółka rozpoczęła produkcję piwa marki Gniewosz w zakładach produkcyjnych podwykonawców. Jednocześnie rozpoczęła budowę własnego zakładu. Na początku ubiegłego roku Browar Gontyniec nabył zakład produkcyjny Browaru Czarnków wraz z marką piw Noteckie.
Obecnie spółka dostarcza na rynek ponad 30 tys. hl piwa rocznie, w tym pięć gatunków marki Gniewosz oraz sześć marki Noteckie. Browar zamierza podwoić swoje moce produkcyjne do 65 tys. hl piwa rocznie poprzez uruchomienie własnego zakładu produkcyjnego w Kamionce.
Oferta handlowa spółki dostępna jest w 764 punktach sprzedaży w sieciach handlowych na terenie całego kraju. Obecna strategia rozwoju sieci zakłada uruchomienie 14 własnych stanowisk gold w centrach handlowych w największych miastach w Polsce oraz 16 sklepów lokalnych w miejscowościach ościennych o liczbie mieszkańców powyżej 10 tys.
W 2011 roku, który był pierwszym pełnym rokiem obrotowym działalności, spółka osiągnęła szacunkowy zysk netto na poziomie 1,9 mln zł przy szacunkowych przychodach rzędu 18,2 mln zł. W tym roku Browar Gontyniec zamierza wypracować zysk w wysokości 2,4 mln zł oraz przychody ze sprzedaży nieco ponad 23 mln zł.
Autoryzowanym doradcą Browaru Gontyniec jest Noble Securities. (PAP)