Trwa ładowanie...
d2t8ox0

Browary Polskie: Sprzedaż piwa wzrosła o 0,7% r/r do 39,8 mln hektolitrów w 2015

Warszawa, 17.02.2016 (ISBnews) - Browary sprzedały 39,8 mln hektolitrów piwa, włącznie z eksportem, w 2015 r., co oznacza wzrost o 0,7% r/r. Krajowy rynek piwa jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym, a jego dalszy rozwój będzie zmierzał w kierunku dywersyfikacji oferty produktowej, ocenia Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.

Share
d2t8ox0

"Analizując wyniki branży z kilku ostatnich lat można powiedzieć, że konsumpcja piwa jest stabilna. Według najświeższych danych rynek nieco drgnął na plus. Nie jest to jednak zapowiedź tendencji wzrostowej - zwiększona konsumpcja piwa w 2015 r. związana była m.in. z dobrym dla piwowarów i piwoszy latem. Na rynku utrzymuje się duża konkurencja, obserwujemy również rozwój nowoczesnych kanałów sprzedaży" - powiedziała dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie Danuta Gut.

Związek podkreśla, że przewidywany organiczny spadek wielkości rynku piwa może zostać skompensowany przez nową ofertę produktową, odpowiadającą zmieniającym się preferencjom konsumenckim. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut GfK, 48% respondentów wybiera piwo ze względu na jego smak, jedynie dla 11% kryterium wyboru stanowi zawartość alkoholu, od której istotniejsza jest jakość i marka. Najpopularniejszym jest "jasne pełne", na drugim miejscu plasują się piwa smakowe, zaś miejsce trzecie należy do - ex aequo - piw pszenicznych, niepasteryzowanych oraz niskoalkoholowych radlerów.

"Piwowarzy właśnie w tym segmencie widzą potencjalną szansę na wzrost rynku, który postrzegany jest jako już nasycony - statystyczny Kowalski konsumuje średnio 98 litrów złocistego trunku rocznie, co plasuje nas pod tym względem w ścisłej europejskiej czołówce" - podkreślił Związek.

(ISBnews)

d2t8ox0

Podziel się opinią

Share
d2t8ox0
d2t8ox0