BZ WBK: Meksyk może być istotnym rynkiem eksportowym dla polskiej motoryzacji

Warszawa, 28.07.2015 (ISBnews) - Rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Meksyku sprawia, że kraj ten może stać się dla polskich producentów ważnym rynkiem eksportowym, uważają eksperci Banku Zachodniego WBK. W 2014 r. eksport pojazdów nieszynowych oraz akcesoriów i ich części z polskich firm do Meksyku osiągnął wartość 0,115 mld USD.

"Wydaje się, że polscy producenci części z branży automotive, którzy z takimi sukcesami działają na europejskich rynkach, mogliby i w Meksyku znaleźć dla siebie miejsce. Choć auta i ich części stanowią 23 proc. wśród wszystkich towarów eksportowanych do Meksyku, to w wartościach bezwzględnych polski eksport mógłby być większy. Odległość geograficzna tego kraju jest wyzwaniem, ale nie takim, któremu nie da się sprostać i z pewnością nie tak dużym jak może się wydawać" - powiedział Robert Antczak, odpowiedzialny za rozwój biznesu międzynarodowego w Banku Zachodnim WBK, cytowany w komunikacie.

"Zaletą i przewagą polskich firm jest na pewno jakość produktów oraz dobra korelacja ceny do jakości. Innowacyjność oraz elastyczność produkcji to kolejne wyróżniki. Polscy dostawcy części i komponentów, z racji współpracy z koncernami międzynarodowymi obecnymi w Polsce i Europie mają znaczący pakiet know-how i wiedzę praktyczną. Dlatego w przypadku ekspansji mogą korzystać ze swojego dorobku i doświadczeń oraz - co ważne - licznych certyfikatów ISO i VDA wymaganych przez międzynarodowe koncerny samochodowe na całym świecie" - dodał Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji.

Eksperci BZ WBK podkreślają, że, według statystyk Międzynarodowej Organizacji Producentów Pojazdów Samochodowych (OICA) Meksyk zajmuje obecnie 7. miejsce pod względem wartości wyprodukowanych pojazdów (3,4 mln USD) i ze wzrostem r/r na poziomie 10,2% ma szansę na jeszcze wyższe miejsce w zestawieniu. Meksyk jest też czwartym największym eksporterem aut na świecie. Aż 89 spośród 100 największych światowych producentów części samochodowych posiada swoje fabryki w tym kraju, mają je tu również wszystkie marki samochodowe.
"Co bardzo ważne, aż 71% produkcji meksykańskiej branży automotive odbywa się w oparciu o produkty, półprodukty czy usługi pochodzące z importu. To dla polskich firm z branży motoryzacyjnej wyraźny i bardzo pozytywny komunikat: Meksyk ma ogromny potencjał i warto inwestować w obecność na tym rynku" - podkreśla Ernesto Malda, kierownik Sekcji Promocji Gospodarczej i Handlowej Ambasady Meksyku w Polsce, cytowany w materiale.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)