Całkowite przychody T‑Mobile Polska wzrosły o 3,4% r/r do 6,46 mld zł w 2015 r.
Warszawa, 25.02.2016 (ISBnews) - Przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 6,46 mld zł w całym 2015 r., co oznacza wzrost o 3,4% r/r, podał operator. W samym IV kw. ub.r. spółka odnotowała wzrost przychodów o 0,3% r/r do 1,645 mld zł.
25.02.2016 10:44
"W 2015 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wzrosły o 3,4% w wyniku integracji z GTS Poland, a skonsolidowany zysk EBITDA utrzymał się na stabilnym poziomie w porównaniu do 2014 roku. Dzięki stałym inwestycjom w infrastrukturę spółka w czwartym kwartale 2015 zwiększyła zasięg LTE do 83% populacji kraju, a na początku 2016 roku udostępniła komercyjnie LTE z agregacją pasma z prędkością maksymalną nawet 250 Mpbs" - czytamy w komunikacie.
W całym 2015 r. zysk EBITDA zwiększył się o 0,2% r/r i wyniósł 2,425 mld zł, zaś marża EBITDA spadła do 37,5% z 38,8% w 2014 r. W samym IV kw. ub.r. zysk EBITDA spadł o 7,4% r/r do 601 mln zł, zaś marża EBITDA obniżyła się odpowiednio do 36,5% z 39,6%, podano także.
"W 2015 roku na rynek telekomunikacyjny w Polsce największy wpływ wywierały spadające przychody z usług głosowych oraz wiadomości tekstowych, których nie rekompensował wzrost przychodów z usług mobilnej transmisji danych. T-Mobile Polska, pomimo tych niekorzystnych trendów, utrzymała skonsolidowany zysk EBITDA na stałym poziomie, a integracja z GTS Poland pozwoliła Spółce na zwiększenie przychodów całkowitych w 2015 roku" - skomentował prezes Adam Sawicki, cytowany w komunikacie.
Dodał, że e 2016 roku T-Mobile Polska rozpoczyna wdrażanie nowej strategii rozwoju spółki do 2020 roku, która zakłada wprowadzenie nowego modelu operacyjnego zwiększającego efektywność działania całej organizacji.
"Jej podstawą są inwestycje w rozbudowę infrastruktury, wdrażanie nowych technologii oraz skupienie się na digitalizacji. Dla klientów nowa strategia oznacza łatwiejszy i szybszy dostęp do cyfrowych usług m.in. dzięki sieci LTE zbudowanej na częstotliwościach 800 MHz" - powiedział też prezes.
T-Mobile Polska na koniec grudnia 2015 roku obsługiwała bazę 12,056 mln klientów i posiadała w segmencie usług przedpłaconych 5,487 mln klientów, a w segmencie usług abonamentowych było to 6,569 mln klientów.
"Niższa o ponad 3,6 mln kart SIM baza klientów obsługiwanych przez T-Mobile Polska wynika w głównej mierze z wprowadzenia przez spółkę nowego standardu dotyczącego terminu utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności" - napisano w komunikacie.
Operator podał też, że w IV kw. 2015 r. zasięg sieci T-Mobile w technologii LTE wzrósł z 76% do 83% populacji kraju. W grudniu ubiegłego roku spółka zaprezentowała testy i zapowiedziała sukcesywne wdrażanie w 2016 roku trzech nowych technologii: VoLTE, VoWiFi, a także carrier aggregation.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.
(ISBnews)