CCC chce zwiększyć powierzchnię handlową jeszcze o 60 tys. m2 w tym roku
Warszawa, 27.08.2015 (ISBnews) - CCC planuje w tym roku otwarcia kolejnych sklepów i tym samym zwiększenie powierzchni handlowej o dodatkowe 60 tys. m2, zaś w sumie w całym 2015 roku - o 90 tys. m2, poinformowali przedstawiciele spółki.
27.08.2015 | aktual.: 27.08.2015 12:23
"W drugim kwartale 2015 r. grupa CCC kontynuowała realizację planów rozbudowy własnej sieci sprzedaży, która na dzień 30 czerwca 2015 wyniosła 301,6 tys. m2. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 325,5 tys. m2" - powiedział wiceprezes CCC Piotr Nowjalis podczas konferencji prasowej.
Strategia rozwoju i ekspansji będzie kontynuowana w najbliższych latach, jak poinformował Nowjalis, na 70% jeszcze w tym roku nastąpią otwarcia na rynku litewski i estońskim. W sumie do końca 2017 r. ma postać 500 nowych sklepów. CCC zamierza stać się największą firmą obuwniczą w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech oraz ugruntować pozycję lidera na rynku obuwniczym w Polsce. Planuje aktywnie rozwijać sieć sprzedaży w Słowenii, Chorwacji, Rumunii i Bułgarii.
W roku 2015 spółka wyda na inwestycje w nowe sklepy detaliczne około 150 ml zł, a na inwestycje związane z logistyką, która ma być ważnym filarem dalszego rozwoju spółki - do 20 mln zł.
"Celem strategicznym pozostaje dla nas pozycja lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. CCC zamierza dokonać skokowego zwiększenia skali działalności i jednocześnie utrzymać wysoką rentowność przy zachowaniu bardzo wysokiej stopy zwrotu z kapitału własnego" - wskazał Nowjalis.
Zarząd spółki zakłada na rok 2015 rentowność operacyjną EBIT na poziomie 12%, a rentowność netto na poziomie 10%. Stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) w roku 2015 pozostanie powyżej 30%.
W II kw. 2015 r. spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 105,1 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 608 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 95,5 mln zł, a na poziomie EBITDA 112,3 mln zł.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody w 2014 r. przekroczyły 2 mld zł.
(ISBnews)