Trwa ładowanie...
d15jadk
27-08-2015 12:08

CCC chce zwiększyć powierzchnię handlową jeszcze o 60 tys. m2 w tym roku

Warszawa, 27.08.2015 (ISBnews) - CCC planuje w tym roku otwarcia kolejnych sklepów i tym samym zwiększenie powierzchni handlowej o dodatkowe 60 tys. m2, zaś w sumie w całym 2015 roku - o 90 tys. m2, poinformowali przedstawiciele spółki.

d15jadk
d15jadk

"W drugim kwartale 2015 r. grupa CCC kontynuowała realizację planów rozbudowy własnej sieci sprzedaży, która na dzień 30 czerwca 2015 wyniosła 301,6 tys. m2. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży, wliczając sklepy franczyzowe, w kraju i za granicą wyniosła 325,5 tys. m2" - powiedział wiceprezes CCC Piotr Nowjalis podczas konferencji prasowej.
Strategia rozwoju i ekspansji będzie kontynuowana w najbliższych latach, jak poinformował Nowjalis, na 70% jeszcze w tym roku nastąpią otwarcia na rynku litewski i estońskim. W sumie do końca 2017 r. ma postać 500 nowych sklepów. CCC zamierza stać się największą firmą obuwniczą w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech oraz ugruntować pozycję lidera na rynku obuwniczym w Polsce. Planuje aktywnie rozwijać sieć sprzedaży w Słowenii, Chorwacji, Rumunii i Bułgarii.

W roku 2015 spółka wyda na inwestycje w nowe sklepy detaliczne około 150 ml zł, a na inwestycje związane z logistyką, która ma być ważnym filarem dalszego rozwoju spółki - do 20 mln zł.

"Celem strategicznym pozostaje dla nas pozycja lidera rynku obuwniczego w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. CCC zamierza dokonać skokowego zwiększenia skali działalności i jednocześnie utrzymać wysoką rentowność przy zachowaniu bardzo wysokiej stopy zwrotu z kapitału własnego" - wskazał Nowjalis.

Zarząd spółki zakłada na rok 2015 rentowność operacyjną EBIT na poziomie 12%, a rentowność netto na poziomie 10%. Stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) w roku 2015 pozostanie powyżej 30%.

d15jadk

W II kw. 2015 r. spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 105,1 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 608 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 95,5 mln zł, a na poziomie EBITDA 112,3 mln zł.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody w 2014 r. przekroczyły 2 mld zł.

(ISBnews)

d15jadk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d15jadk