Trwa ładowanie...
d2rhl8u
26-09-2014 13:06

CDRL chce mocniej zaistnieć na rynkach Arabii Saudyjskiej i Chin

Warszawa,26.09.2014 (ISBnews) - CDRL planuje rozwijać działalność nie tylko w Polsce i krajach Unii Europejskiej, ale także w Arabii Saudyjskiej, gdzie obecnie prowadzi sprzedaż pilotażową, oraz w Chinach. W ciągu dwóch lat sieć sklepów z asortymentem Coccodrillo wzrośnie o ok. 100 punktów. E celu obniżenia kosztów produkcji, spółka będzie przenosić ją do takich krajów, jak Bangladesz, czy Birma, poinformował prezes Marek Dworczak.

d2rhl8u
d2rhl8u

"Planujemy otworzyć prawie 100 sklepów w ciągu dwóch lat, więc będziemy potrzebowali środków, stąd nasza decyzja o debiucie giełdowym. Obecnie jesteśmy obecni na 4 kontynentach. Myślimy bardzo mocno o rozwoju sieci na Bliski Wschód. Na dziś najbardziej obiecująco wygląda Arabia Saudyjska, widzimy też bardzo duże zainteresowanie w Azji i będziemy rozwijać działalność w Chinach. Stawiamy także na rozwój w takich krajach, jak Węgry, Rumunia, Czechy. Na koniec ub. roku mieliśmy 347 punktów sprzedaży na świecie, w tym ponad 200 w Polsce" - powiedział prezes Marek Dworczak podczas konferencji prasowej.

W krajach Unii Europejskiej CDRL prowadzi 77 sklepów własnych, 177 sklepów agencyjnych oraz 70 sklepów w formacie shop in shop. W Polsce jest to 76 sklepów własnych oraz 129 agencyjnych.

"Do końca roku planujemy posiadać ok. 219 sklepów na terenie Polski. Bardzo dużą wagę przywiązujemy także do sprzedaży internetowej. Sklep istnieje od 3 lat, ale pod względem technicznym nie jesteśmy z niego zadowoleni i podpisaliśmy umowę na budowę nowego sklepu tak, aby był on liderem w kraju i w regionie" - powiedział prezes.

Na początku 2015 roku zostanie uruchomiona nowa wersja polskiego, niemieckiego, austriackiego oraz czeskiego sklepu internetowego. Spółka uruchomi też sklep w słowackiej wersji językowej oraz sklep dla pozostałych krajów UE w angielskiej wersji językowej.

d2rhl8u

Poza Unią Europejską CDRL ma 20 sklepów pod marką Coccodrillo oraz 3 sklepy shop in shop w Chinach.

Prezes podkreślił, że na razie spółka prowadzi pilotaż w Arabii Saudyjskiej, gdzie działają 4 sklepy pod szyldem Coccodrillo oraz w Chinach, gdzie spółka ma 2 sklepy pod swoją marką oraz 3 sklepy shop in shop.

"Naszym celem strategicznym jest bycie liderem w branży dziecięcej zarówno w Polsce, jak i w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak patrzymy szerzej na możliwości rozwoju i wydaje się, że kierunek Bliski Wschód jest dobrym kierunkiem" - powiedział Dworczak.

W tym roku CDRL planuje rozbudowę sieci sklepów o 31 lokali w Polsce (8 salonów własnych, 23 sklepy agencyjne), 3 salony agencyjne na terenie UE oraz zwiększenie sieci lokali w krajach poza UE. W przyszłym roku natomiast grupa rozbuduje sieć o 11 lokali w Polsce (8 salonów własnych i 5 agencyjnych) oraz 23 sklepy agencyjne w krajach UE, a także poza Unią.

d2rhl8u

"Rozwijamy cały czas asortyment, wprowadziliśmy do sprzedaży obuwie włoskiej firmy Primigi, ale pracujemy też nad własną marką obuwia. Już produkujemy buty obuwie tekstylne - trampki, tenisówki. Chcemy jednak wejść w produkcję butów skórzanych dla dzieci, gdyż na polskim rynku, co jest pewnym wyjątkiem w skali europejskiej, rodzice są gotowi zapłacić więcej za obuwie dobrej jakości, zdrowe i przede wszystkim skórzane" - podkreślił prezes.

Dodał, że efekty wejścia na rynki takie jak Chiny, czy Arabia Saudyjska będą widoczne w wynikach za lata 2016-2017.

Jak poinformował wiceprezes Tomasz Przybyła, CDRL będzie optymalizował produkcję i będzie ją stopniowo przenosił do krajów o niższych kosztach i obciążeniach celnych niż Chiny, gdzie obecnie głównie realizowana jest produkcji spółki.

d2rhl8u

"Optymalizujemy procesy zakupowe, czego przykładem jest przeniesienie części produkcji do Bangladeszu, w którym obecnie realizujemy 20% produkcji i jesteśmy z tego zadowoleni. Jest to przede wszystkim odzież dzianą, odzież tkana na razie pozostanie w Chinach. Przenosimy produkcję do Indii, Pakistanu i Turcji. Niedawno odebraliśmy też pierwszą produkcję z Birmy, do ktorej materiały sprowadzamy z Chin. Głównym celem jest produkcja odzieży dla dzieci, która wymaga restrykcyjnych przepisów. Staramy się zminimalizować ryzyko używania niebezpiecznych materiałów, dlatego szukamy różnych możliwości" - podkreślił Przybyła.

CDRL jest projektantem, producentem i dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką Coccodrillo. Spółka jest wiodącym producentem na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, działa także poza krajami UE. Sklepy CDRL znajdują się na 4 kontynentach, w tym także w Arabii Saudyjskiej, Chinach, czy Brazylii.

Po I półroczu 2014 roku zysk netto sięgnął 6,1 mln zł, przy przychodach wysokości 71,7 mln zł wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty rok wcześniej.
(ISBnews)

(ISBnews)

d2rhl8u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rhl8u