Trwa ładowanie...
turystyka
07-03-2011 00:50

Centra kongresowe sposobem na promocję

Na południu Polski ruszyła budowa czterech obiektów za 850 mln zł. - informuje "Rzeczpospolita".

Centra kongresowe sposobem na promocjęFot: David McNew/AFP
d3hfhid
d3hfhid

Rozbudowują się Targi Kielce, nowe inwestycje szykują się w Opolu, Katowicach i Krakowie. Właśnie te dwa ostatnie centra będą do siebie bardzo podobne, także pod względem powierzchni użytkowej, wynoszącej ok. 40 tys. mkw. Ponadto ich wzajemna bliskość może im zaszkodzić.

Centra kongresowe mają przyciągać tzw. turystów biznesowych, a jednocześnie promować dane miasto i dawać miejsca pracy. Czy aby jednak ich nadmiar nie spowoduje niezdrowej konkurencji? Specjaliści z branży twierdzą, że nasz kraj nadal odczuwa niedobór tego typu obiektów.

Inwestorzy korzystają z unijnych dotacji. Niektórzy po zakończeniu prac chcą zlecić zarządzanie centrami prywatnym operatorom. Liczą nawet na 100 imprez rocznie.

Turystyka biznesowa stanowi obecnie ok 25 proc. przyjazdów do Polski, co w 2009 r. dało 3,2 mln cudzoziemców na delegacjach - kończy "Rzeczpospolita".

d3hfhid
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3hfhid