Chcieli płacić za loty do Hurghady. Nie było chętnych

Lotnisko w Zielonej Górze będzie "promowało" województwo lubuskie wyłącznie za pomocą lotów do Marsa Alam. Przetarg, w którym biuro podróży mogłoby otrzymać pieniądze za otwarcie połączenia do Hurghady, został unieważniony. Zabrakło chętnych.

SamolotChcieli płacić za loty do Egiptu. Nie było chętnych
Źródło zdjęć: © Getty Images | M. Marcinski Artin Studio
Adam Sieńko
oprac.  Adam Sieńko

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego stara się poprawić kondycję portu lotniczego Zielona Góra-Babimost urządzając przetargi na promocję regionu. Linie lotnicze i touroperatorzy mogą dzięki temu liczyć na dodatkowe środki finansowe w zamian za uruchomienie połączeń w określonym kierunku.

Jak pisze Rynek Lotniczy, województwo rozstrzygnęło przetarg na połączenie do egipskiego Marsa Alam. Zwycięzcą zostało biuro podróży, które jako jedyne złożyło ofertę, czyli Coral Travel. Serwis zwraca uwagę, że będzie to jedyny lot do Egiptu. Wcześniej próbowano bowiem "promować region" połączeniami do Hurghady. Oferty nie złożył ani jeden touroperator.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Stracił wszystkie ziemniaki. Oto skutki gradobicia

Podobny los spotkała trasa do Londynu. Urząd planował przeznaczyć na ten cel ponad 10,5 mln zł brutto. Nie znalazł jednak ani jednego chętnego przewoźnika. W ostatnich latach na "promocję regionu" województwo lubuskie wydało około 50 mln zł.

Czy lotniska dotują przewoźników?

- Wykupujemy konkretną usługę promocyjną, co nie jest w żaden sposób formą dotacji czy wsparcia dla tych przedsiębiorców - przekonywał w rozmowie z money.pl Olgierd Sobkowiak, dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych, Nadzoru Właścicielskiego i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Dominik Sipiński, analityk rynku lotniczego ch-aviation.com i Polityki Insight zauważył jednak, że w polskich regionach subsydiowanie odbywa się najczęściej "na rympał, na zasadzie rzucania worka z gotówką".

Money.pl opisywał szczegóły jednej z tego typu umów, zawartych między LOT-em a województwem kujawsko-pomorskim. W ramach umowy LOT miał m.in. promować województwo podczas minimum trzech wydarzeń gospodarczych lub kulturalnych na terenie województwa, zrealizować kampanię billboardową i zamieścić przekaz promocyjny w zagranicznych tytułach prasowych.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Takich reklam w Zakopanem jeszcze nie było. Arabów kuszą Arabowie
Takich reklam w Zakopanem jeszcze nie było. Arabów kuszą Arabowie
Zapłacił równowartość 36 mln zł za torebkę. Ustanowił nowy rekord
Zapłacił równowartość 36 mln zł za torebkę. Ustanowił nowy rekord
Zamknęli 6 kąpielisk nad Zatoką Gdańską. Wykryli groźną substancję
Zamknęli 6 kąpielisk nad Zatoką Gdańską. Wykryli groźną substancję
Amerykańska legenda od konserw bankrutuje. Szuka nowego kupca
Amerykańska legenda od konserw bankrutuje. Szuka nowego kupca
Restauratorzy robią to nagminnie. Klienci nie wiedzą, ile zapłacą
Restauratorzy robią to nagminnie. Klienci nie wiedzą, ile zapłacą
Płacą 13 tys. zł, brakuje pracowników. Polska branża ma problem
Płacą 13 tys. zł, brakuje pracowników. Polska branża ma problem
Pokazała ceny w sklepie w Chorwacji. "Jak wy tu żyjecie?"
Pokazała ceny w sklepie w Chorwacji. "Jak wy tu żyjecie?"
Lecisz do Tajlandii? Ostrzegają przed perfidnymi oszustami
Lecisz do Tajlandii? Ostrzegają przed perfidnymi oszustami
Biżuteria z rakotwórczymi substancjami. Służby wkroczyły do akcji
Biżuteria z rakotwórczymi substancjami. Służby wkroczyły do akcji
Lato na jeziorach. Oto cennik wynajmu łodzi
Lato na jeziorach. Oto cennik wynajmu łodzi
Cios w branżę. Niż genueński popsuł plany przedsiębiorcom
Cios w branżę. Niż genueński popsuł plany przedsiębiorcom
Dubajska czekolada z Wedla? To mówi o niej szef kultowej firmy
Dubajska czekolada z Wedla? To mówi o niej szef kultowej firmy