Chcieli płacić za loty do Hurghady. Nie było chętnych

Lotnisko w Zielonej Górze będzie "promowało" województwo lubuskie wyłącznie za pomocą lotów do Marsa Alam. Przetarg, w którym biuro podróży mogłoby otrzymać pieniądze za otwarcie połączenia do Hurghady, został unieważniony. Zabrakło chętnych.

SamolotChcieli płacić za loty do Egiptu. Nie było chętnych
Źródło zdjęć: © Getty Images | M. Marcinski Artin Studio
Adam Sieńko
oprac.  Adam Sieńko

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego stara się poprawić kondycję portu lotniczego Zielona Góra-Babimost urządzając przetargi na promocję regionu. Linie lotnicze i touroperatorzy mogą dzięki temu liczyć na dodatkowe środki finansowe w zamian za uruchomienie połączeń w określonym kierunku.

Jak pisze Rynek Lotniczy, województwo rozstrzygnęło przetarg na połączenie do egipskiego Marsa Alam. Zwycięzcą zostało biuro podróży, które jako jedyne złożyło ofertę, czyli Coral Travel. Serwis zwraca uwagę, że będzie to jedyny lot do Egiptu. Wcześniej próbowano bowiem "promować region" połączeniami do Hurghady. Oferty nie złożył ani jeden touroperator.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Stracił wszystkie ziemniaki. Oto skutki gradobicia

Podobny los spotkała trasa do Londynu. Urząd planował przeznaczyć na ten cel ponad 10,5 mln zł brutto. Nie znalazł jednak ani jednego chętnego przewoźnika. W ostatnich latach na "promocję regionu" województwo lubuskie wydało około 50 mln zł.

Czy lotniska dotują przewoźników?

- Wykupujemy konkretną usługę promocyjną, co nie jest w żaden sposób formą dotacji czy wsparcia dla tych przedsiębiorców - przekonywał w rozmowie z money.pl Olgierd Sobkowiak, dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych, Nadzoru Właścicielskiego i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Dominik Sipiński, analityk rynku lotniczego ch-aviation.com i Polityki Insight zauważył jednak, że w polskich regionach subsydiowanie odbywa się najczęściej "na rympał, na zasadzie rzucania worka z gotówką".

Money.pl opisywał szczegóły jednej z tego typu umów, zawartych między LOT-em a województwem kujawsko-pomorskim. W ramach umowy LOT miał m.in. promować województwo podczas minimum trzech wydarzeń gospodarczych lub kulturalnych na terenie województwa, zrealizować kampanię billboardową i zamieścić przekaz promocyjny w zagranicznych tytułach prasowych.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Nowy obowiązek dla budujących i remontujących domy. Chodzi o światłowód
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Tańsze sanatorium. Nowe stawki już od października
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Seniorka zostawiła pieniądze pod śmietnikiem. Straciła oszczędności
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Nowa usługa w popularnej sieci. Ma być dostępna w każdym sklepie
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Zabytek oddany za złotówkę i odkupiony za miliony. Historia wieży z Mazur
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Rok się nie skończył, a limit na ścieki tak. Kłopot pod Poznaniem
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Zapłacił za węgiel. Sklep nagle zniknął. Policja ostrzega
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Czy do łosi będzie można strzelać? Resort rolnictwa komentuje
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Tony truskawek z Egiptu z zakazem wjazdu. Oto co wykryły służby
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Koniec sporu o kebaba. Turcy wycofali wniosek z UE
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Skarbówka wyprzedaje auta. Wśród nich kultowa toyota za 8 tys. zł
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków
Pierwszy taki autobus na cmentarzu. To pomysł Polaków