Co kręci polskiego konsumenta na zakupach?

W trakcie zakupów patriotyczne uczucia odkładamy na bok - wynika z badania, które publikuje "Puls Biznesu". Według sondażu, robiąc zakupy Polacy patrzą głównie na jakość i cenę.

Co kręci polskiego konsumenta na zakupach?
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

31.03.2011 | aktual.: 31.03.2011 08:10

Gazeta podkreśla, że patriotyczne hasła reklamowe nie robią już wrażenia na polskich konsumentach. Znacznie ważniejszym jest dla nas rachunek ekonomiczny. Jak wynika z sondażu IQS, Polacy na zakupach kierują się przede wszystkim jakością produktu (47 % ankietowanych) i ceną (28 %). Kraj pochodzenia znajduje się dopiero na czwartym miejscu - jest najważniejszy dla 7 % konsumentów.

Dodatkowo prawie połowa badanych uważa, że polskie pochodzenie produktu nie ma dla nich znaczenia. Nieliczni preferują więc towary polskie. Eksperci uważają, że takie zjawisko może mieć negatywny wpływ na gospodarkę.

Ich zdaniem, gdyby Polacy darzyli rodzimych producentów szczególniejszą sympatią, pomogłoby to tworzyć silne polskie marki i nakręcałoby wzrost gospodarczy. Sondaż przeprowadzono 18 marca na grupie 500 osób.

zakupyjakośćkonsument
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)