Coca-Cola ma słabsze wyniki z powodu kryzysu

Koncern z Atlanty zwiększył przychody, ale mniej niż prognozowano. Słabsza była sprzedaż najbardziej rentownych napojów.

Coca-Cola ma słabsze wyniki z powodu kryzysu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

22.04.2010 10:18

Słabsze wyniki Coca-Coli to przede wszystkim efekt spadku sprzedaży napojów. Ten największy na świecie koncern produkujący napoje podał, że sprzedaż jego produktów w Ameryce Północnej spadła o 2 proc. To zdaniem ekspertów z firmy skutek spowolnienia gospodarczego, ale też wyjątkowo srogiej zimy. Z drugiej strony firma podkreśla, że spadki na rynkach zachodnich są rekompensowane zwiększeniem sprzedaży w Indiach oraz na innych rynkach wschodzących.

Coca-Cola liczy, że wkrótce zacznie zarabiać na skutek globalnego ożywienia w gospodarce. Liczy też na to, że dodatkowe pieniądze przyniosą zmiany w samej spółce. Firma wdraża plan reorganizacji systemu dystrybucji i obniżenia kosztów. Coca-Cola planuje do końca 2011 r. znaleźć w sumie 500 mln dol. oszczędności.

Przychody koncernu wzrosły w pierwszym kwartale tego roku o 5 proc. do 7,53 mld dol., ale były niższe od prognoz analityków, którzy oczekiwali przychodów na poziomie 7,71 mld dol. Przychód netto wzrósł natomiast o 20 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku i wyniósł 1,61 mld.

IP

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)