Costa Coffe chce otwierać do kilkunastu kawiarni rocznie, nie wyklucza akwizycji
Warszawa, 09.07.2015 (ISBNews) - Costa Coffee zwiększy swoją sieć w Polsce o 6-7 kawiarni w bieżącym roku finansowym. W perspektywie najbliższych 5 lat ekspansja przyspieszy do kilkunastu otwarć rocznie. Sieć nie wyklucza rozwoju przez akwizycje i franczyzy w mniejszych miastach. Ponadto, chce dynamicznie rozwijać sieć urządzeń vendingowych, poinformował dyrektor zarządzający Costa Coffee w Polsce Andrzej Jackiewicz w rozmowie z ISBnews.tv.
09.07.2015 | aktual.: 09.07.2015 08:53
"Obecnie zarządzamy siecią 108 kawiarni w całej Polsce. Cały czas idziemy też do przodu i otwieramy kolejne lokale. Właśnie zatwierdziliśmy nasz 5-letni, strategiczny plan rozwoju. W tym roku fiskalnym, który kończymy w lutym 2016, planujemy jeszcze otworzyć minimum 6-7 kawiarni. Widzimy wciąż duży potencjał rozwoju, więc już od przyszłego roku będziemy otwierać nawet kilkanaście nowych kawiarni rocznie" - powiedział Jackiewicz w rozmowie z ISBnews.tv.
Zaznaczył, że sieć jest już obecna w 18 miastach w Polsce i jest to ogromna różnica w porównaniu do konkurencji, która często jest obecna jedynie w Warszawie lub w czterech czy pięciu największych miastach kraju.
"Będziemy otwierać kolejne kawiarnie w największych miastach Polski, ale szukamy również możliwości rozwoju w mniejszych miastach, nawet ok. 100 tys. mieszkańców. Poszukując nowych lokalizacji, przyglądamy się różnego typu obiektom. Interesujące są dla nas ulice handlowe i biurowce, ale także inne segmenty komercyjnego rynku nieruchomości, jak centra handlowe, dworce kolejowe czy osiedla mieszkaniowe" - dodał dyrektor zarządzający Costa Coffee w Polsce.
"Polacy coraz częściej chcą napić się ulubionej kawy w pobliżu miejsca zamieszkania. I tam też będziemy otwierać nasze kawiarnie. Stawiamy na rozwój organiczny. Koncentrujemy się na otwieraniu własnych kawiarni. Rozważamy także prowadzenie biznesu w modelu franczyzowym. Zapewne w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu miesięcy podejmiemy decyzję, czy, a jeśli tak - od kiedy i w jakiej formule będziemy chcieli rozwijać franczyzę. Jeżeli chodzi o potencjał ewentualnych przejęć, to obserwujemy rynek, aczkolwiek nie jest to naszym priorytetem na dzisiaj" - stwierdził Jackiewicz.
Oprócz biznesu kawiarnianego, Costa mocno rozwija biznes kawomatów samoobsługowych Costa Express.
"W tym segmencie również jesteśmy absolutnym liderem. Dzisiaj mamy około 180 urządzeń vendingowych. Są to maszyny premium, w których jakość kawy jest praktycznie taka sama, jak w kawiarniach. Naszym głównym partnerem jest Shell. Właśnie rozpoczęliśmy też pilotażową współpracę z Lotosem. Oprócz stacji paliwowych, szukamy partnerów również w innych obszarach rynku np. szpitalach, prywatnych klinikach czy też na uniwersytetach" - wskazał dyrektor Costa Coffee.
Od około 18 miesięcy sieć prowadzi rebranding z Coffee Heaven na Costa Coffee.
"Cały proces przebiega w 100% zgodnie z planem. Do końca lata będziemy mieli zrebrandigownych już około 80% naszych kawiarni. Rebranding zamkniemy około listopada tego roku. Wtedy wszystkie nasze kawiarnie w całej Polsce będą działały pod marką Costa Coffee. Jeżeli chodzi o nasze maszyny vendingowe, ten proces został już zakończony w marcu" - ocenił Jackiewicz.
Sebastian Gawłowski
(ISBNews)