Trwa ładowanie...
d433fjd
09-07-2015 08:40

Costa Coffe chce otwierać do kilkunastu kawiarni rocznie, nie wyklucza akwizycji

Warszawa, 09.07.2015 (ISBNews) - Costa Coffee zwiększy swoją sieć w Polsce o 6-7 kawiarni w bieżącym roku finansowym. W perspektywie najbliższych 5 lat ekspansja przyspieszy do kilkunastu otwarć rocznie. Sieć nie wyklucza rozwoju przez akwizycje i franczyzy w mniejszych miastach. Ponadto, chce dynamicznie rozwijać sieć urządzeń vendingowych, poinformował dyrektor zarządzający Costa Coffee w Polsce Andrzej Jackiewicz w rozmowie z ISBnews.tv.

d433fjd
d433fjd

"Obecnie zarządzamy siecią 108 kawiarni w całej Polsce. Cały czas idziemy też do przodu i otwieramy kolejne lokale. Właśnie zatwierdziliśmy nasz 5-letni, strategiczny plan rozwoju. W tym roku fiskalnym, który kończymy w lutym 2016, planujemy jeszcze otworzyć minimum 6-7 kawiarni. Widzimy wciąż duży potencjał rozwoju, więc już od przyszłego roku będziemy otwierać nawet kilkanaście nowych kawiarni rocznie" - powiedział Jackiewicz w rozmowie z ISBnews.tv.

Zaznaczył, że sieć jest już obecna w 18 miastach w Polsce i jest to ogromna różnica w porównaniu do konkurencji, która często jest obecna jedynie w Warszawie lub w czterech czy pięciu największych miastach kraju.

"Będziemy otwierać kolejne kawiarnie w największych miastach Polski, ale szukamy również możliwości rozwoju w mniejszych miastach, nawet ok. 100 tys. mieszkańców. Poszukując nowych lokalizacji, przyglądamy się różnego typu obiektom. Interesujące są dla nas ulice handlowe i biurowce, ale także inne segmenty komercyjnego rynku nieruchomości, jak centra handlowe, dworce kolejowe czy osiedla mieszkaniowe" - dodał dyrektor zarządzający Costa Coffee w Polsce.

"Polacy coraz częściej chcą napić się ulubionej kawy w pobliżu miejsca zamieszkania. I tam też będziemy otwierać nasze kawiarnie. Stawiamy na rozwój organiczny. Koncentrujemy się na otwieraniu własnych kawiarni. Rozważamy także prowadzenie biznesu w modelu franczyzowym. Zapewne w ciągu najbliższych kilku-kilkunastu miesięcy podejmiemy decyzję, czy, a jeśli tak - od kiedy i w jakiej formule będziemy chcieli rozwijać franczyzę. Jeżeli chodzi o potencjał ewentualnych przejęć, to obserwujemy rynek, aczkolwiek nie jest to naszym priorytetem na dzisiaj" - stwierdził Jackiewicz.

d433fjd

Oprócz biznesu kawiarnianego, Costa mocno rozwija biznes kawomatów samoobsługowych Costa Express.

"W tym segmencie również jesteśmy absolutnym liderem. Dzisiaj mamy około 180 urządzeń vendingowych. Są to maszyny premium, w których jakość kawy jest praktycznie taka sama, jak w kawiarniach. Naszym głównym partnerem jest Shell. Właśnie rozpoczęliśmy też pilotażową współpracę z Lotosem. Oprócz stacji paliwowych, szukamy partnerów również w innych obszarach rynku np. szpitalach, prywatnych klinikach czy też na uniwersytetach" - wskazał dyrektor Costa Coffee.

Od około 18 miesięcy sieć prowadzi rebranding z Coffee Heaven na Costa Coffee.

"Cały proces przebiega w 100% zgodnie z planem. Do końca lata będziemy mieli zrebrandigownych już około 80% naszych kawiarni. Rebranding zamkniemy około listopada tego roku. Wtedy wszystkie nasze kawiarnie w całej Polsce będą działały pod marką Costa Coffee. Jeżeli chodzi o nasze maszyny vendingowe, ten proces został już zakończony w marcu" - ocenił Jackiewicz.

Sebastian Gawłowski

(ISBNews)

d433fjd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d433fjd