CR Media oczekuje ograniczenia spadków rynku reklamy w IV kw.'09, a zwyżki w IV kw.'10

13.8.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w II kw. 2009 roku o 20,9 proc. r/r, a w całym...

13.8.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w II kw. 2009 roku o 20,9 proc. r/r, a w całym pierwszym półroczu spadek wyniósł 16,6 proc. W IV kw. powinno nastąpić istotne ograniczenie tendencji spadkowej, a do wzrostów rynek powróci w IV kw. 2010 roku.

Zdaniem CR Media po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową zarówno w drugim kwartale 2009 roku, jak i w całym pierwszym półroczu.

"Drugi kwartał przyniósł nienotowany dotychczas na polskim rynku jednorazowy spadek wartości rynku reklamy. Bardzo dynamiczny przebieg obecnego kryzysu daje nadzieję, że po burzy szybko nadejdzie spokój. Oczekujemy, że IV kwartał przyniesie istotne ograniczenie tendencji spadkowej. Wzrostów wartości rynku spodziewałbym się jednak nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego roku" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Chodorowski, autor Ad.media Raportu.

"Pomimo spodziewanego pogłębienia spadkowej tendencji wartości rynku reklamy rozpoczętej już w pierwszym kwartale, gdy rynek reklamy zmniejszył się o 11 proc., w drugim kwartale wszystkie media zanotowały straty większe niż oczekiwano" - podano w komunikacie.

Największe straty odniosła prasa, której przychody spadły w II kw. 2009 roku o 27,2 proc., przy czym ponownie silniejszy spadek zanotowały dzienniki, których przychody spadły o niemal 1/3 względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Ogółem w pierwszym półroczu przychody reklamowe prasy spadły o 23,7 proc.

Telewizja i radio w drugim kwartale zanotowały ponad dwukrotnie wyższe spadki przychodów niż w pierwszym kwartale.

Przychody stacji telewizyjnych spadły w drugim kwartale 2009 roku wobec roku poprzedniego o 19,2 proc., a radiowych o 22,4 proc. W całym półroczu spadki wyniosły odpowiednio 14,5 proc. oraz 15,9 proc.

CR Media podały, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową - przychody witryn z emisji reklamy graficznej zmniejszyły się w drugim kwartale o 6,9 proc. i pomimo wzrostu zanotowanego w pierwszym kwartale, w całym półroczu przychody te spadły o 2,1 proc.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Ostatnie żniwa w tym roku. Oto jak idą zbiory na południu
Ostatnie żniwa w tym roku. Oto jak idą zbiory na południu
Jeżdżą mimo zakazu. Zatrważające nowe dane policji
Jeżdżą mimo zakazu. Zatrważające nowe dane policji
Kupią nowe organy. Przetarg rozstrzygnięty. Będą kosztować fortunę
Kupią nowe organy. Przetarg rozstrzygnięty. Będą kosztować fortunę
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?