CR Media oczekuje ograniczenia spadków rynku reklamy w IV kw.'09, a zwyżki w IV kw.'10

13.8.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w II kw. 2009 roku o 20,9 proc. r/r, a w całym...

13.8.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły w II kw. 2009 roku o 20,9 proc. r/r, a w całym pierwszym półroczu spadek wyniósł 16,6 proc. W IV kw. powinno nastąpić istotne ograniczenie tendencji spadkowej, a do wzrostów rynek powróci w IV kw. 2010 roku.

Zdaniem CR Media po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową zarówno w drugim kwartale 2009 roku, jak i w całym pierwszym półroczu.

"Drugi kwartał przyniósł nienotowany dotychczas na polskim rynku jednorazowy spadek wartości rynku reklamy. Bardzo dynamiczny przebieg obecnego kryzysu daje nadzieję, że po burzy szybko nadejdzie spokój. Oczekujemy, że IV kwartał przyniesie istotne ograniczenie tendencji spadkowej. Wzrostów wartości rynku spodziewałbym się jednak nie wcześniej niż w ostatnim kwartale przyszłego roku" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Chodorowski, autor Ad.media Raportu.

"Pomimo spodziewanego pogłębienia spadkowej tendencji wartości rynku reklamy rozpoczętej już w pierwszym kwartale, gdy rynek reklamy zmniejszył się o 11 proc., w drugim kwartale wszystkie media zanotowały straty większe niż oczekiwano" - podano w komunikacie.

Największe straty odniosła prasa, której przychody spadły w II kw. 2009 roku o 27,2 proc., przy czym ponownie silniejszy spadek zanotowały dzienniki, których przychody spadły o niemal 1/3 względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Ogółem w pierwszym półroczu przychody reklamowe prasy spadły o 23,7 proc.

Telewizja i radio w drugim kwartale zanotowały ponad dwukrotnie wyższe spadki przychodów niż w pierwszym kwartale.

Przychody stacji telewizyjnych spadły w drugim kwartale 2009 roku wobec roku poprzedniego o 19,2 proc., a radiowych o 22,4 proc. W całym półroczu spadki wyniosły odpowiednio 14,5 proc. oraz 15,9 proc.

CR Media podały, że po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową - przychody witryn z emisji reklamy graficznej zmniejszyły się w drugim kwartale o 6,9 proc. i pomimo wzrostu zanotowanego w pierwszym kwartale, w całym półroczu przychody te spadły o 2,1 proc.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Zmiany w PSZOK-u. Od 1 grudnia nie oddamy tych odpadów
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Kiedyś główny nośnik. Teraz zalega w domach. Oto jak pozbyć się płyt
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Ceny szaleją. Widać już zmiany na półkach polskich sklepów
Ceny szaleją. Widać już zmiany na półkach polskich sklepów
Tyle masz czasu na skasowanie biletu. Inaczej będzie mandat
Tyle masz czasu na skasowanie biletu. Inaczej będzie mandat
Ogrzewanie domu za mniej niż 5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
Ogrzewanie domu za mniej niż 5 tys. zł rocznie. Oto lider oszczędności
To odpowiada za zmianę w wielu gminach. Miliardy na modernizację
To odpowiada za zmianę w wielu gminach. Miliardy na modernizację
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟