Cyfrowy Polsat liczy na szybkie osiągnięcie rentowności dwutygodnika telewizyjnego
14.10. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat, który rozpoczął wydawanie bezpłatnego przewodnika telewizyjnego dla swoich abonentów, spodziewa się, że dzięki wpływom z reklam dwutygodnik...
14.10.2010 | aktual.: 14.10.2010 12:38
14.10. Warszawa (PAP) - Cyfrowy Polsat, który rozpoczął wydawanie bezpłatnego przewodnika telewizyjnego dla swoich abonentów, spodziewa się, że dzięki wpływom z reklam dwutygodnik szybko osiągnie próg rentowności - poinformował dziennikarzy prezes platformy cyfrowej Dominik Libicki.
"Magazyn ma się finansować z reklam i kuponów, próbek do niego dołączanych. (...) Nakład dwutygodnika będzie zależał ostatecznie od tego, ile gospodarstw domowych zdecyduje się na wyrażenie zgody na jego otrzymywanie. Jeśli będzie to połowa naszych abonentów, to projekt będzie bardzo szybko rentowny" - powiedział prezes.
Dodał, że dwutygodnik poza programem telewizyjnym ma m.in. zawierać informacje o wszystkich usługach i promocjach oferowanych przez Cyfrowy Polsat.
Na koniec pierwszego półrocza największa platforma cyfrowa miała 3.263.546 abonentów. Pod koniec sierpnia Cyfrowy Polsat miał nieco ponad 12 tys. użytkowników internetu i 45 tysięcy użytkowników telefonii, głównie w segmencie post-paid.
Dwutygodnik jest redagowany przez Axel Springer, po stronie niemieckiego koncernu znajduje się również pozyskiwanie reklam. Z kolei spółka MMD zajmuje się produkcją, dystrybucją dwutygodnika oraz pozyskiwaniem reklamodawców do kuponów i próbek, które będą do niego dołączane.
"Myślimy, aby zaoferować ten kanał dosyłu informacji do prenumeraty czasopism, czy dostarczania rachunków" - powiedział Libicki. (PAP)
epo/ asa/