Czy żałujesz swojego zachowania podczas świątecznej imprezy firmowej?

Prawie co dziesiąty pracownik przyznał się do zrobienia czegoś, czego potem bardzo żałował i został z tego powodu zwolniony.

Obraz

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Monster pokazują, że wielu osobom zdarzyło się zapomnieć podczas świątecznej imprezy firmowej. Prawie co dziesiąty pracownik przyznał się do zrobienia czegoś, czego potem bardzo żałował i został z tego powodu zwolniony (4 proc.). 5 proc. zachowało się w sposób, który wpłynął na ich reputację czy karierę. Natomiast prawie dwie trzecie wszystkich respondentów nigdy nie skompromitowało się na imprezie firmowej.

W Wielkiej Brytanii najwięcej osób (8 proc.) straciło pracę świątecznej imprezy w firmie. Następni na liście imprezowiczów, których spotkały takie konsekwencje, znaleźli się Finowie (7 proc.) i Holendrzy (6 proc.).

Najgrzeczniej na imprezach firmowych zachowują się Francuzi, z których tylko 2 proc. osób straciło pracę z powodu swojego zachowania podczas imprezy. Ponadto aż 82 proc. pracowników we Włoszech, 80 proc. we Francji i 75 proc. w Niemczech nigdy nie żałowało swojego zachowania podczas przyjęcia firmowego.

15 proc. Europejczyków i 10 proc. Amerykanów przyznało się do popełnienia małych grzechów, których żałowali jeszcze potem przez kilka dni. Podobna liczba mieszkańców Europy i USA (po 14 proc.) zachowało się nieodpowiednio, ale bez żadnych przykrych konsekwencji.

„Imprezy świąteczne organizowane w firmach to świetna okazja, by zbliżyć się do koleżanek i kolegów z pracy, ale należy pamiętać o obowiązujących zasadach profesjonalnego zachowania. Faktycznie jest to zabawa, ale organizowana w zawodowym środowisku” – mówi Charles Purdy, ekspert Monster.com. „Dobrym sposobem jest ograniczone spożycie alkoholu oraz potraktowanie tego wydarzenia jako szansy na polepszenie stosunków ze współpracownikami i szefostwem, z którymi w normalnych okolicznościach nie mamy możliwości kontaktu”.

Dodatkowe Informacje:

Wyniki Globalnego Badania Monstera pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników portalu kariery Monster w dniach 1-15 listopada 2011. Jedna osoba mogła udzielić tylko jednej odpowiedzi. W ankiecie wzięły udział 3,699 osoby. Globalne Badanie Monstera jest produktem firmy Monster Worldwie, Inc. Jest to cykl ankiet internetowych kierowanych do użytkowników na różne tematy związane z karierą, gospodarką oraz sytuacją zawodową.

Źródło artykułu: monsterpolska.pl
Wybrane dla Ciebie
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Umieścili kartkę o płatnościach gotówką. Burza w komentarzach
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Obowiązek dla 3,5 mln Polaków w 2025 r. Inaczej 5 tys. zł kary
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Nie każdy senior o tym wie. To umożliwia legitymacja emeryta
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Straszą podniesieniem cen. Branża chce sprzedawać alkohol na stacjach
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Kupił paczki niespodzianki na Vinted za niecałe 60 zł. To w nich było
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Ranking zamożności. Najbiedniejsze miasteczko jest na Dolnym Śląsku
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Rząd podniesie akcyzę? Resort rolnictwa ostrzega przed skutkami
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Polscy rolnicy sadzą na potęgę. Wielki wzrost od nowelizacji ustawy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość