Dealz może pójść na sprzedaż. Niepewny los znanego dyskontu
Pepco Group ogłosiło wycofanie się z segmentu FMCG, co ma uprościć działalność firmy. Z doniesień medialnych wynika, że decyzja ta wpłynie na znaną w Polsce sieć Dealz. Jeden ze scenariuszy zakłada sprzedaż tej marki.
Pepco Group, właściciel marek Pepco, Dealz i Poundland, zdecydowało się na wycofanie z segmentu FMCG (dobra szybko zbywalne).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ile zaoszczędzisz w 2025 roku? Sonda o trendzie No Buy
Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje, że jest to część strategii mającej na celu uproszczenie działalności i skupienie się na bardziej dochodowych obszarach. Decyzja ta oznacza rezygnację z asortymentu o niskich marżach, co ma poprawić rentowność firmy.
Co dalej z Dealz? Popularna marka może pójść na sprzedaż
W Pepco Group trwają rozmowy na temat przyszłości Dealz Polska. To sieć sklepów z tanimi produktami z wielu kategorii (sprzedaje m.in. artykuły gospodarstwa domowego, żywność czy zabawki), która cieszy się dużą popularnością w Polsce.
Z doniesień serwisu branżowego wynika, że rozważana jest sprzedaż tej marki w perspektywie średnioterminowej. W ten sposób firma mogłaby pozyskać dodatkowy kapitał na rozwój. Pepco Grup liczy, że potencjalni inwestorzy będą zainteresowani przejęciem sieci detalicznej, która ma mocną pozycję na rynku i dynamicznie się rozwija.
Pod młotek może też pójść Poundland. Sieć sklepów zmaga się z coraz poważniejszymi problemami na rynku brytyjskim, choć przynosi około 2 mld euro przychodów. Problemem są m.in. rosnące koszty operacyjne i planowane zmiany podatkowe. Grupa Pepco rozważa, czy utrzymywanie tej marki to odpowiednia strategia.
Poundland to silna marka [...], działając jednakże w coraz bardziej wymagającym otoczeniu dla handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii, a sytuacja ta staje się coraz trudniejsza. Dodatkowo, zmiany budżetowe w zakresie podatków wprowadzone przez rząd Wielkiej Brytanii, wchodzące w życie od kwietnia 2025 r., jeszcze bardziej zwiększą presję na bazę kosztową Poundland - podkreślił Stephan Borchert, prezes Pepco Group, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.
Nowy dyskont w Polsce
Tymczasem na polskim rynku dyskontów pojawił się nowy gracz. To sklep Acez, który ma na razie dwie placówki w podwarszawskim Jabłonowie oraz Łodzi.
Logo sieci ma nawiązywać kolorystyką do holenderskiego Action. Właścicielem sieci jest "tajemnicza" firma, która może mieć chińskie powiązania. Sklep oferuje szeroką gamę produktów, podobnie jak wspomniane Action, Dealz czy Pepco.