Zysk operacyjny holdingu Jutrzenki wyniesie od 12 do 13,2 mln zł, co zonacza wzrost o 60 do 75 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2008 r. Zysk netto na poziomie 9,5 - 10,5 mln zł wzrośnie jeszcze bardziej, aż od 120 do 150 proc.
To dzięki działaniom konsolidacyjnym i restrukturyzacyjnym dokonywanym w latach 2007-2008 osiągnęliśmy tak wysoki wzrost rentowności - mówi prezes Jan Kolański. Zakończony w czerwcu zeszłego roku proces konsolidacyjny pozwolił Jutrzence na wprowadzenie zmian, które doprowadziły do zwiększenia efektywności procesów produkcyjnych oraz obniżenia kosztów sprzedaży.
Wynikami potwierdzamy słuszność naszych dotychczasowych działań. - dodaje Kolański.
- Widać również efekty naszych działań marketingowo-rynkowych w segmencie napojów. Możemy być dumni z bardzo wysokich wyników sprzedaży - kontynuuje prezes.
Wolumen sprzedaży napojów Hellena w III kwartale 2009 wzrósł o niemal 100 proc. w porównaniu z III kwartałem 2008. Od początku roku Hellena jest liderem w kategorii oranżad, dynamicznie zwiększa również udziały w kategorii napojów niegazowanych. Dzieje się to dzięki działaniom mającym na celu odbudowanie wizerunku marki i wprowadzaniu nowych produktów. W segmencie oranżad Hellena ma 28-procentowy udział wartościowy.
JS