Dostałam metrowy paragon za dwie wody. Biedronka odpowiada
Długość paragonów z Biedronki zdążyła dorobić się statusu legendy. Tym razem jednak sieć bije kolejne rekordy. W weekend za zakup dwóch butelek wody otrzymałam rachunek o długości 94 cm. Zapytaliśmy Biedronkę, o co chodzi z tak długimi wydrukami.
Biedronka znacząco wydłużyła długość swoich paragonów po rozpoczęciu wojny cenowej z Lidlem. Do właściwej części rachunku zaczęły być dołączane hasła reklamowe, takie jak "Jesteśmy najtańsi od 2002 r." Klienci mogli je zobaczyć pod podsumowaniem zakupów. Na końcu paragonu pojawiały się także duże logotypy Biedronki i Lidla, co dodatkowo zwiększało jego długość.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sezon w pełni, a ogórki kosztują krocie
Teraz Biedronka poszła o kilka centymetrów dalej. Bowiem do właściwej części rachunku zaczęła dołączać informacje o nadchodzących promocjach oraz vouchery na kolejne zakupy.
W weekend wybrałam się do jednej z placówek Biedronki i kupiłam dwie wody mineralne. Podeszłam do kasy samoobsługowej, zapłaciłam za zakupy i zaczęło się drukowanie paragonu. Najpierw otrzymałam właściwy rachunek, a następnie informacje o promocjach na papier toaletowy, olej rzepakowy i ser żółty.
Dodatkowo paragon zawierał vouchery na kolejne zakupy: 7 zł za zakupy powyżej 79 zł, 12 zł za zakupy przekraczające 129 zł i 17 zł za zakupy za co najmniej 179 zł. Co ważne, wszystkie te elementy dostajemy niezależnie od tego, czy posiadamy kartę Moja Biedronka czy nie.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Jeszcze w te wakacje Biedronka ogłaszała, że od 23 lipca będzie można korzystać z cyfrowego e-paragonu fiskalnego, dostępnego dla posiadaczy karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej. Sieć w oficjalnym komunikacie podkreślała, że takie rozwiązanie może zaoszczędzić nawet 75 tys. kilometrów papieru rocznie.
Pomimo wprowadzenia nowej funkcji, trudno mówić o oszczędności papieru, gdyż za zakup dwóch butelek wody otrzymałam paragon o długości 94 cm.
Mamy komentarz sieci
Zwróciliśmy się do biura prasowego Biedronki z prośbą o komentarz w sprawie długości paragonów. Taką otrzymaliśmy odpowiedź od Konrada Nafalskiego, starszego menedżera ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka:
Paragony, oprócz oczywistej ich roli, stanowią dla nas istotne narzędzie komunikacji - wykorzystujemy je najczęściej do informowania naszych klientów o najważniejszych promocjach, tych spożywczych, czy też tych w internetowym sklepie Biedronka Home, które pozwalają im na realne oszczędności. Drukujemy także vouchery na określoną wartość, które klienci mogą zrealizować na zakupy w naszych sklepach - czytamy w oświadczeniu sieci.
Biedronka zaznacza, że e-paragony klienci mogą aktywować w aplikacji mobilnej.
Paragony w Lidlu i Aldi
Redakcja WP Finanse postanowiła również zestawić długość paragonów z Biedronki z innymi sieciami handlowymi. Do porównania wybraliśmy sklepy Aldi i Lidl. Przy zakupie takiej samej liczby produktów, co w Biedronce, w Lidlu paragon ma długość 19 cm, a w Aldi - 27 cm. W zestawieniu z prawie metrowym paragonem z Biedronki, różnica jest ogromna.
Biedronka jako jeden z najpopularniejszych dyskontów w Polsce codziennie generuje ogromne ilości paragonów, które następnie lądują w koszach na śmieci. Przypominamy, że paragony sklepowe drukowane są na papierze termicznym, który nie nadaje się do recyklingu. Dlatego należy wyrzucać je do pojemnika na odpady zmieszane.