Trwa ładowanie...
d1ngld1
d1ngld1

Droższe używki, nowe kolekcje wiosenne spowodowały wzrost CPI o 0,1 proc. w III - GUS

15.04. Warszawa (PAP) - Wzrost cen alkoholu i tytoniu, a także nowe kolekcje wiosenno-letnie obuwia i odzieży, nowe oferty operatorów internetu i kablówek spowodowały wzrost cen w...
Share
d1ngld1

15.04. Warszawa (PAP) - Wzrost cen alkoholu i tytoniu, a także nowe kolekcje wiosenno-letnie obuwia i odzieży, nowe oferty operatorów internetu i kablówek spowodowały wzrost cen w marcu wobec lutego o 0,1 proc. - wynika z danych GUS.

"Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnychwskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (Zobacz zmiany wskaźnika») ogółem miały w tym okresie wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,7 proc.), podwyżki cen odzieży i obuwia (o 0,8 proc.), a także opłat związanych z łącznością (o 0,6 proc.) oraz rekreacją i kulturą (o 0,5 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,05 p. proc., 0,04 p. proc i po 0,03 p. proc" - napisał GUS.

Z kolei niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 0,3 proc.) oraz towarów i usług związanych z mieszkaniem (o 0,1 proc.) łagodziły wskaźnik inflacjiinflacji odpowiednio o o 0,08 p. proc. i 0,02 p. proc.

d1ngld1

GUS napisał, że koniec wyprzedaży kolekcji jesienno-zimowej, a także wprowadzenie na rynek nowej kolekcji wiosenno-letniej spowodowało, iż w marcu ceny obuwia i odzieży ukształtowały się na poziomie odpowiednio o 0,9 proc. i 0,8 proc. wyższym niż w lutym.

Natomiast nowe oferty usług internetowych przełożyły się na wzrost cen usług telekomunikacyjnych o 0,6 proc., a nowe cenniki wprowadzane przez operatorów telewizji kablowych i satelitarnych wpłynęły na wzrost cen usług związanych z kulturą o 2,4 proc.

GUS odnotował silny spadek cen wieprzowiny, która, przy spadku cen żywności o 0,4 proc., w tym mięsa przeciętnie o 0,8 proc., potaniała o 3,2 proc. (PAP)

map/ jtt/

d1ngld1

Podziel się opinią

Share
d1ngld1
d1ngld1