Dywidenda NG2 za 2011 rok może wynieść 1,5 zł za akcję, wzrost sprzedaży LFL w '12 co najmniej 7
20.02. Warszawa (PAP) - Dywidenda NG2 za 2011 rok może być podobna jak rok wcześniej i wynieść 1,5 zł za akcję. Spółka chce zwiększyć poziom dywidendy w kolejnych latach -...
20.02. Warszawa (PAP) - Dywidenda NG2 za 2011 rok może być podobna jak rok wcześniej i wynieść 1,5 zł za akcję. Spółka chce zwiększyć poziom dywidendy w kolejnych latach - poinformował na konferencji prezes spółki, Dariusz Miłek. NG2 podtrzymuje, że w tym roku przychody grupy, podobnie jak zysk netto, mogą wzrosnąć o ok. 20 proc. Sprzedaż porównywalna powinna wzrosnąć o co najmniej 7 proc. rdr.
"Dywidenda z zysku za ubiegły rok może być podobna jak rok wcześniej i wynieść 1,5 zł na akcję. W kolejnych latach będziemy chcieli zwiększyć poziom dywidendy" - powiedział Miłek, nie wykluczając, że w przyszłości na dywidendę mogłoby zostać przeznaczone blisko 100 proc. zysku.
"Chcemy być spółką dywidendową. Inwestorzy zakładają, że będziemy za parę lat wypłacać na dywidendę 3-4 zł na akcję" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes NG2.
Dywidenda NG2 z zysku za 2010 rok wyniosła 1,5 zł na akcję.
W 2011 roku grupa NG2 miała 1,092 mld zł przychodów (wzrost o 6,2 proc. rdr), 160,5 mln zł EBIT (wzrost o 24,3 proc. rdr) i 123,7 mln zł zysku netto (wzrost o prawie 5 proc. rdr).
Wiceprezes Nowjalis powtórzył, że NG2 zakłada w tym roku ok. 20 proc. wzrost przychodów i podobny wzrost zysku netto.
"Zakładamy, że w tym roku przychody wzrosną o około 20 proc., zysk netto powinien przyrosnąć o dwadzieścia parę procent. Zakładamy spory wzrost powierzchni handlowej i wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych" - powiedział wiceprezes.
Poinformował, że celem spółki jest wzrost sprzedaży porównywalnej w tym roku o co najmniej 7 proc. rdr.
"Zakładamy 7 proc. wzrostu rok do roku dla sieci CCC, dla pozostałych brandów plany są ustawione wyżej" - powiedział.
Wzrost sprzedaży porównywalnej ma wynikać m.in. z kampanii marketingowej, programu lojalnościowego od sezonu wiosna/lato 2012 i poszerzenia oferty produktowej.
"Od lipca wprowadzamy obuwie sportowe znanych światowych marek, m.in. Nike. Mamy bardzo szeroką ofertę obuwia dziecięcego z logo Disneya. Wprowadzamy nowe marki obuwia skórzanego: Lasocki Fashion for Men, Lasocki Kids i Lasocki Young" - powiedział Nowjalis.
W 2011 roku sprzedaż porównywalna w sieci CCC w Polsce wzrosła o 1,5 proc. rdr, a w CCC w Czechach o 9,6 proc. rdr. W sieci Quazi sprzedaż LFL spadła o 7,5 proc., a w Boti o 4,9 proc.(PAP)
pel/ ana/