"Dzień singla", czyli chińska odpowiedź na "czarny piątek". 30 mld dolarów pękło w jeden dzień
24 godziny, 30 mld dolarów obrotów - tak zarabia Alibaba. Chiński gigant w ciągu minuty i 25 sekund promocji sprzedał produkty o wartości ponad miliarda dolarów. Wszystko za sprawą akcji w ramach "Dnia Singla". Dla Polaków równięż czekają obniżki. Dostępne są jeszcze przez kilkanaście godzin, ale warto uważać na promocyjnych naciągaczy.
"Dzień singla" to międzynarodowe "święto" tanich zakupów w internecie, wymyślone przez Chińczyków. Coraz chętniej biorą w nim udział Polacy, bo chińskie sklepy internetowe mają już nad Wisłą miliony klientów.
"Dzień singla" przypada co roku 11 listopada, czyli w dniu miesiąca, którego data składa się z samych jedynek. Podczas 24-godzinnych wyprzedaży w chińskich sklepach internetowych zniżki przekraczają nawet 50 proc. Przypomina to amerykański "czarny piątek", kiedy to sieci handlowe na jeden dzień obniżają ceny swoich produktów - nierzadko bardzo zdecydowanie.
W tym roku klienci będą mogli kupować obniżone produkty przez 48 godzin. Promocje dla klientów z Polski zaczęły się w południe w sobotę 10 listopada i potrwają do poniedziałku - 12 listopada. Zanim jednak skusimy się na zakupy, warto prześledzić ceny danych produktów. Nie jest tajemnicą, że część sprzedawców na kilka dni przed akcją promocyjną po prostu podnosi stawki.
W 2017 roku Dzień Singla zapewnił spółce Alibaba 25,3 mld dolarów sprzedaży w ciągu pierwszych 24 godzin. Zakupowa akcja w "dniu singla" została po raz pierwszy zorganizowana w 2009 r. przez chińskiego giganta sprzedaży internetowej - grupę Alibaba i rozeszła się wśród innych, chińskich sprzedawców. Wartość transakcji tylko 11 listopada osiąga każdego roku rekordowe wyniki.