Dziurawe drogi, wysokie bezrobocie i paliwo po 2 zł. Powstaje symulator lat 90.

Branża growa nie przestaje zaskakiwać. W podróż w czasie do lat 90. graczy chce zabrać twórca produkcji "OHV". Na jazdę legendarnym Maluchem po drogach dziurawych jak szwajcarski ser trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Nie wiadomo, kiedy będzie premiera, bo Przemysław Hadała pracuje nad symulatorem samodzielnie i po godzinach.

Zrzut ekranu z gry "OHV", która jest w trakcie produkcji
Zrzut ekranu z gry "OHV", która jest w trakcie produkcji
Źródło zdjęć: © East News | Adam Burakowski/REPORTER
oprac. MZUG

25.11.2023 | aktual.: 25.11.2023 18:05

Powstaje symulator przetrwania w Polsce lat 90. Gra będzie nazywać się "OHV". Jej twórca Przemysław Hadała zapowiada, że gracz wcieli się w rolę chłopaka z prowincji, gdzie z głośników słychać disco polo, zakupy robi się na bazarze, a drogi przypominają szwajcarski ser.

Jedynym majątkiem gracza będzie mocno wyeksploatowany Fiat 126p, który będzie wymagał ciągłych i samodzielnych naprawa, by nadawał się do jazdy. Do zadań gracza będzie należeć zaś poznawanie lokalnej społeczności, łapanie prac dorywczych czy nieustanne oszczędzanie pieniędzy na naprawę tzw. Malucha.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polska, lata 90. 15 proc. bezrobocia. Disco-polo. Dziurawe drogi. Paliwo po 2 zł. I ty, prosty chłopak z prowincji, którego jedynym majątkiem jest nienadający się do jazdy samochód. Eksploruj otwarty świat i poznaj lokalną społeczność. Znajdź dorywczą robotę i odkładaj ciężko zarobione pieniądze. Kupuj części niezbędne do naprawy i ulepszania twojego OHV. Zostań królem lokalnej remizy!" (pisownia oryginalna — przyp. red.) — tak opisuje swoją grę na Steamie Hadała.

Nie jest w stanie wskazać daty premiery, bo tworzy ją sam po godzinach. Niemniej gracze już mogą wpisywać się na listę oczekujących, dostępną na Steamie, dzięki czemu będą na bieżąco informowani o postępach prac nad symulatorem.

3 mld aktywnych graczy globalnie

O tym, że branża growa jest perspektywiczna, mówi się od dawna, ale dopiero w pandemii tak naprawdę wystrzeliła. Jak mówił w programie money.pl Łukasz Dębski, mowa o rynku, który od 2019 r. urósł kilkadziesiąt procent. Szacuje się, że aktywnie gra 3 mld osób na całym świecie.

Branża growa to mocna gałąź biznesowa w Polsce. Przykładowo firma Techland, którą niedawno przejął od Polaków chiński Tencent, zakończyła 2022 r. rekordowymi wynikami. Przypomnijmy, że Techland zanotował ponad 747 mln zł zysku. Inne spółki z branży też mają się czym pochwalić. CD Projekt odnotował 347 ml zł zysku netto, a  Huuuge –142 mln.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)