Trwa ładowanie...
media
12-04-2011 00:30

Dziurawy zakaz płatnych spotów telewizyjnych

Partie z łatwością mogą ominąć zakaz emisji reklam wyborczych w telewizji lub radiu, twierdzi "Rzeczpospolita".

Dziurawy zakaz płatnych spotów telewizyjnychŹródło: AFP
d1oagsn
d1oagsn

Zmiany, które posłowie w lutym wprowadzili do kodeksu wyborczego, przewidują, że w kampanii wyborczej partie będą miały całkowity zakaz emisji płatnych reklam radiowych i telewizyjnych. Dopuszczalne są jedynie reklamy w prasie i Internecie. W radiu i telewizji komitety wyborcze muszą się zadowolić bezpłatnym czasem antenowym. Sejm postanowił wprowadzić te zmiany, by wymusić na partiach dyskusję, która nie będzie się ograniczać do wojny na spoty.

Okazuje się jednak, że zakaz został tak sformułowany, iż każdy, kto tylko zechce, bez kłopotu go ominie. W definicji ogłoszeń, których rozpowszechnianie jest zabronione, napisano bowiem, że muszą one być zlecone przez komitet wyborczy. Wystarczy więc, że ogłoszenie wykupi np. organizacja społeczna zaprzyjaźniona z ugrupowaniem, a emisja reklamy już będzie legalna.

- To już kwestia analizy każdego z takich przypadków i ewentualnego korzystania z przepisów karnych, mówi Krzysztof Lorentz z Krajowego Biura Wyborczego. Zauważa, że w skrajnych przypadkach ugrupowaniu, które zdecydowałoby się na obchodzenie zakazów, mogłaby zagrażać nawet utrata budżetowej subwencji. Lorentz sądzi, że właśnie dlatego partie nie będą skłonne do ryzyka.

d1oagsn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1oagsn