E‑dowody w bankach? Prezes PKO Banku Polskiego odpowiada

- To jest ważne dla nas. Trudno być cyfrowym bankiem w analogowym społeczeństwie – powiedział money.pl prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło. Od dziś można składać wnioski o cyfrowe dokumenty.

E-dowody w bankach? Prezes PKO Banku Polskiego odpowiada
Źródło zdjęć: © East News
Marcin Łukasik

Pięć i pół minuty. Tyle zajęło naszemu redakcyjnemu koledze Marcinowi Lisowi wypełnienie wniosku o e-dowód. Swoją historię opisał tutaj.

E-dowód to po prostu dokument tożsamości, który posiada warstwę elektroniczną. Działa on w oparciu o technologię zbliżeniową. Wystarczy zatem przyłożyć dokument do specjalnego czytnika, aby urzędnik wiedział, z kim ma do czynienia. Jedyne novum to numer CAN, czyli specjalny kod kreskowy znajdujący się na rewersie.

Dowód będzie można wykorzystywać w administracji. W przyszłości w służbie zdrowia, a następnie w biznesie, np. przy potwierdzaniu naszej tożsamości w banku.

- PKO Bank Polski od dłuższego czasu poświęca dużo pracy na wspieranie rozwiązań, które cyfryzują polska gospodarkę. Jednym z jego elementów jest cała idea e-administracji, w która się zaangażowaliśmy. Było to przy okazji udostępnienia naszych serwisów transakcyjnych przy składaniu wniosków na program 500+. Od tego czasu wspieramy państwo polskie w dążeniu do cyfryzacji. To jest ważne dla nas. Trudno być cyfrowym bankiem w analogowym społeczeństwie – powiedział money.pl prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło.

Wymiana tradycyjnego dowodu na e-dowód jest bezpłatna. Na wydanie trzeba poczekać do 30 dni. Dokument będzie ważny przez 10 lat. W tym roku 1,5 mln Polaków musi wymienić dokumenty na nowe.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

e-dowodywiadomościpko bp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)