EI zamierza pozostawić Kofolę-Hoop na GPW, nawet przy niskiej płynności
30.9.Warszawa (PAP) - Fundusz Enterprise Investors, który wraz ze
spółką KSM Investment oraz dwoma osobami fizycznymi wezwał w
poniedziałek do sprzedaży akcji Kofola-Hoop,...
30.9.Warszawa (PAP) - Fundusz Enterprise Investors, który wraz ze spółką KSM Investment oraz dwoma osobami fizycznymi wezwał w poniedziałek do sprzedaży akcji Kofola-Hoop, zamierza pozostawić tą firmę na GPW, nawet przy niskiej płynności - poinformowali przedstawiciele EI na konferencji.
"Nie przewidujemy wycofania spółki z giełdy, chcemy by Kofola- Hoop pozostała spółką publiczną. Zobaczymy, jaka będzie odpowiedź na wezwanie, ale zakładamy, że raczej mało prawdopodobne jest, by udało się kupić wszystkie akcje" - powiedział partner EI Jacek Woźniak.
KSM Investment, Rene Musila, Tomas Jendrejek i CED Group, spółka celowa Polish Enterprise Fund VI wezwali do sprzedaży 11.256.176 papierów, czyli 43,01 akcji spółki Kofola-Hoop. W przypadku skupienia takiej liczby akcji, wzywający będą posiadać 100 proc. akcji Kofoli-Hoop.
Wzywający zamierzają kupić w wezwaniu minimum 29,43 proc., które ma zostać nabyte od dwóch akcjonariuszy firmy - Marka Jutkiewicza i Dariusza Wojdygi. W tej sprawie zostało zawarte porozumienie o sprzedaży akcji.
EI nie wyklucza, że podczas wyjścia z inwestycji w spółkę Kofola- Hoop, sprzeda akcje tej firmy innemu inwestorowi finansowemu.
"Nasz horyzont czasowy w tej spółce jest kilkuletni. Myślimy o tym, że docelowo będziemy sprzedawali akcje innym inwestorom finansowym" - powiedział Woźniak.
Zapisy w wezwaniu potrwają od 8 października do 6 listopada. Cena, po jakiej nabywane będą papiery, wynosi 43,2 zł. Wzywający posiadają obecnie łącznie akcje dające blisko 57 proc. na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy, przy czym CED Group nie ma w tej chwili żadnych papierów Kofoli-Hoop.
Kofola-Hoop opublikowała w ubiegłym tygodniu strategię, która zakłada m.in. rozwój obecnego portfela marek napojów bezalkoholowych i powiększanie go w drodze akwizycji. Firma zamierza umacniać swoją pozycję w segmencie coli, wody, napojów owocowych oraz syropów.
Spółka chce się rozwijać przede wszystkim na rynkach, na których jest już obecna, czyli w Czechach, na Słowacji i w Polsce. Kofola- Hoop pracuje też nad strategią dla rosyjskiej spółki OOO Megapack, w której posiada 50 proc. udziałów. Strategia ma zostać opracowana do końca bieżącego roku.
"Sprawdzamy nasze możliwości rozwoju na rynku rosyjskim i na tej podstawie określimy nasze cele na tym rynku, a także, co będziemy chcieli zrobić na innych rynkach Europy Środkowej" - powiedział PAP po konferencji prezes Kofola-Hoop Jannis Samaras.
Dodał, że obecnie spółka nie prowadzi żadnych rozmów w sprawie akwizycji.
Strategia Kofola-Hoop zakłada, że spółka w 2012 roku osiągnie 112 mln zł zysku netto, 249 mln zł EBITDA i 1,56 mld zł przychodów.
Bez uwzględnienia rosyjskiej spółki OOOáMegapack, średni wzrost przychodów ze sprzedaży ma wynosić 5-10 proc. rocznie, wzrost marży EBITDA z 10,6 proc. wá2007 roku do 15,9 proc. w 2012ároku, wzrost wskaźników zyskánetto/przychody zá2,3 proc.ádo 7,2 proc. w roku 2012.
W 2007 roku grupa miała, bez uwzględniania danych z grupy Megapack, 26,6 mln zł zysku netto, 122,9 mln zł EBITDA i 1,16 mld zł przychodów. (PAP)
pam/ gor/