Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Makro oficjalnie zamknęło hale w czterech polskich miastach. Decyzja o ta wiąże się z restrukturyzacją i redukcją zatrudnienia, obejmującą około 400 osób. W Toruniu zaapelowano o pomoc w znalezieniu zwolnionym nowej pracy.
Makro, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zamknęło hale w Rybniku, Słupsku, Toruniu i Zabrzu. Wówczas informowano też, że w wyniku tego procesu pracę straci około 400 osób. Decyzja ta wynika z konieczności restrukturyzacji spowodowanej rosnącymi kosztami operacyjnymi.
Nowa opłata w sklepach od 1 października. Tak to wygląda w praktyce
Komunikat Solidarności
O zamknięciu czterech hal Makro poinformowała na Facebooku Organizacja Zakładowa NSZZ "Solidarność" działająca przy Makro Cash and Carry Polska S.A.
"Zdjęcia pustych półek i magazynów najlepiej oddają to, co dziś czujemy - żal, pustkę i smutek. To nie tylko koniec miejsca pracy dla wielu osób, ale także koniec ważnego etapu dla naszych społeczności lokalnych – czytamy na profilu związku zawodowego w Marco Cash and Carry
Związek zawodowy NSZZ Solidarność podziękował pracownikom za zaangażowanie i lojalność. Organizacja zadeklarowała dalsze wsparcie dla osób dotkniętych zwolnieniami.
Zwolnienia w znanej sieci handlowej w Polsce
Proces redukcji zatrudnienia prowadzony był stopniowo. Firma deklarowała pomoc w przygotowaniu pracowników do poszukiwania nowych miejsc pracy.
Jak pisaliśmy w WP Finanse, w toruńskim oddziale pracę miało stracić 67 osób. Wielu z nich pracowało w Makro od samego początku, czyli od 18 lat. Firma w związku ze zwolnieniami grupowymi przekazała tę informację do Powiatowego Urzędu Pracy w Toruniu, który rozpoczął wspólną akcję z Centrum Wsparcia Biznesu.
– Chcielibyśmy za pośrednictwem mediów zwrócić się do wszystkich firm poszukujących pracowników na stanowiska zbieżne z określonymi przez Makro i zachęcić je do przesyłania ofert – mówił Łukasz Szarszewski, dyrektor Centrum Wsparcia Biznesu w Toruniu, cytowany przez serwis.
Makro podkreślało, że zmiany są niezbędne, aby dostosować się do dynamicznie zmieniającego się rynku. Firma planuje skupić się na rozwijaniu innych obszarów działalności, które mają przynieść lepsze wyniki finansowe.